ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل مخابرات: در صورت افزایش تعرفه تضمین ایجاد سالانه یک میلیون پورت فیبر نوری می‌دهیم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تضمین وعده ایجاد یک میلیون فیبر نوری درصورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت ممکن خواهد بود از آمادگی شرکت مخابرات برای این پروژه خبر داد. «مجید سلطانی» درباره تضمین ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تضمین وعده ایجاد یک میلیون فیبر نوری درصورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت ممکن خواهد بود از آمادگی شرکت مخابرات برای این پروژه خبر داد.

«مجید سلطانی» درباره تضمین وعده ایجاد یک میلیون پورت فیبر نوری درصورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: «هر طرح و انتظاری که ابلاغ می‌شود، الزاماتش هم پیش‌بینی‌ شده است، بنابراین ما همانطور که سالیان متمادی در این زمینه کار کرده‌ایم، برای توسعه فیبر نوری نیز اعلام آمادگی کردیم.»

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره علت عدم تحقق پنج میلیون پورت فیبر نوری و تضمین ایجاد یک میلیون پورت سالیانه، گفت: «وقتی شما برنامه سالیانه می‌دهید، باید الزامات و امکانات بر اساس آن برنامه مهیا شود و اگر مهیا نشود، این برنامه محقق نمی‌شود. اما اگر طرحی و برنامه‌ای می‌دهید و جامع به آن برنامه نگاه می‌کنید، ینی همه چیز را پیش‌بینی کردید و در آن صورت می‌توان انتظار تحقق برنامه را داشت.»

فراهم کردن الزامات توسعه با افزایش تعرفه!

او با توضیح درباره اینکه آیا افزایش تعرفه‌های نگهداری از خطوط تلفن ثابت می‌تواند سرمایه‌گذاری لازم را برای ایجاد این تعداد پورت فیبر نوری فراهم کند، گفت: «توسعه الزامات دارد و این الزامات را سیاست‌گذار که وزارتخانه است، تشخیص می‌دهد. بنابراین نه تنها برای شرکت مخابرات، بلکه برای بقیه بازیگران این صنعت و باقی اپراتورها، وقتی که طرحی برای توسعه داده می‌شود، الزاماتش هم دیده می‌شود. ما هم با این کلیات هماهنگیم و پیشروی این صنعت هستیم و برای توسعه خودمان بیش از همه انگیزه داریم.»

از سویی دیگر سلطانی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با وزارت ارتباطات گفت: «ما کمیته‌های تخصصی مشترک داریم و روی طرح‌ها کار میکنیم و کاملا هماهنگ هستیم. شرکت مخابرات یک شرکت بزرگ است و برای کار و اجرای پروژه‌های بزرگ هیچ دغدغه‌ای ندارد، ۳۱ استان وجود دارد و ما در مخابرات، منابع انسانی متخصص و باتجربه و سالها کار تخصصی در تکنولوژی‌های مختلف داریم و شرکت مخابرات هیچ محدودیتی در خصوص منابع انسانی و اجرا ندارد واگر الزامات آماده باشد، ما آماده هستیم.»

این در حالی است که پیش از این مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره عدم تحقق وعده پنج میلیون پورت فیبر نوری تا سال ۱۳۹۸، گفته بود: «برای تحقق شبکه دسترسی در شبکه ملی اطلاعات، به ۵۰۰۰ میلیارد هزینه نیاز بود، برای تامین این هزینه، طرح چند راه وجود داشت، اصلاح تعرفه‌های مخابرات، کمک سهامداران و فروش بخشی از اموال شرکت و چون توافق بین وزارت و سهامداران، انجام نشد، این اتفاق رخ نداد و ما از سمت خودمان یک میلیون پورت را مهیا کردیم و تا پایان امسال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار پورت دیگر اضافه خواهد شد.»

پافشاری وزیر ارتباطات بر توسعه شبکه فیبر نوری

این اظهار نظر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که وزیر ارتباطات از زمان روی کار آمدن خود مدام بر توسعه شبکه فیبر نوری و جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها تاکید کرده است.

«عیسی زارع‌پور» درباره روند توسعه فیبر نوری چندین بار اظهار نظر کرده و نخستین راهبرد، توسعه دسترسی‌ به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور را همین روش اعلام کرده است.

به گفته زارع‌پور، به‌طور طبیعی و مثل سایر کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات، اولویت ما در توسعه دسترسی ارتباطی شبکه ثابت است.

وزیر ارتباطات چندی پیش نیز با اشاره به مشکلات شرکت مخابرات ایران، گفته بود: «بخشی از مشکلات مربوط به مخابرات است که باید تغییرات اساسی در آن اتفاق بیفتد و بخشی مربوط به کم‌کاری حاکمیت است. برای مثال باوجود تورم ۳۰ برابری در برخی خدمات در ۱۰ سال گذشته، تعرفه‌های مخابراتی تغییری نکرده است، در حالی که اگر تعرفه‌ها افزایش پیدا نکند، نمی‌توان انتظار توسعه داشت.»

او همچنین پس از آن درباره اصلاح تعرفه‌های مخابراتی و برنامه مخابرات برای صرف این درآمد در حوزه فیبر نوری گفت: «اصلاح تعرفه‌ها در مسیر تصویب است و شرکت مخابرات نیز باید تضمین دهد که حداقل سالی یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی کند، بدین‌صورت که یا سیم مسی‌های موجود به فیبر نوری تبدیل شود یا در نقاطی که اصلا ارتباطی وجود ندارد، فیبر نوری راه‌اندازی کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    این اصلا مشخصه کشک و دوغه 😂 خوب اگه راست میگین اول فیبر نوری و اینترنت با کیفیت به همه شهر ها و روستاها بیارین بعد تعرفه رو ما خودمون راضی به افزایشش میشیم 😂 انگار دارن با بچه 7 ساله صحبت می کنن عمو جون اگه 20 بشی برات ماشین کنترلی میخرم😂

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی