ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تکرار وعده وزیر ارتباطات: هوشمندسازی ارسال بسته‌های پستی در دستور کار قرار می‌گیرد

وزیر ارتباطات با انتشار یک پست اینستاگرامی از تلاش برای هوشمندسازی ارسال و تحویل مرسوله‌های پستی خبر داد. او پیش‌تر نیز چنین وعده‌ای را داده بود و بار دیگر به این موضوع تاکید کرده است. ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۳

وزیر ارتباطات با انتشار یک پست اینستاگرامی از تلاش برای هوشمندسازی ارسال و تحویل مرسوله‌های پستی خبر داد. او پیش‌تر نیز چنین وعده‌ای را داده بود و بار دیگر به این موضوع تاکید کرده است.

«عیسی زارع‌پور» با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی پست اعتماد مردم است و این سرمایه هرگز نباید خدشه‌دار شود، در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «سرعت ارائه خدمات توام با کیفیت منجر به اعتماد مردم می‌شود. قرار شد همکاران من در شرکت پست از طریق هوشمندسازی فرآیند ارسال و تحویل، میزان رضایت مردم را تحلیل کنند و به صورت دائمی بر روند سرعت و کیفیت کار خودشان نظارت داشته باشند.»

او همچنین با اشاره به ارتباط اقتصاد دیجیتال و توسعه پست کشور، گفت: «در شرکت پست به عنوان پشتیبان اقتصاد دیجیتال ظرفیت‌های بزرگی نهفته است که باید از حالت بالقوه به فعلیت برسد. این مجموعه باید با همکاری بخش خصوصی چابک‌ و فعال و متحول شود و خدمات با کیفیت‌تری به مردم ارائه دهد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نوشت: «تنوع در سبد خدمات پستی و استفاده از فناوری‌های جدید در زنجیره خدمات پستی هم مسیر ارتقای این شرکت را هموار می‌کند. هنوز بهای تمام شده خدمات در شرکت بالاست و باید با راهکارهای فناورانه هزینه‌ها را کاهش داد.»

تکرار هوشمندسازی در چارچوب وعده

البته پیش از این نیز، زارع‌پور به مناسبت روزجهانی پست، پیامی را منتشر کرده بود و از اهمیت توسعه پست در راستای رشد اقتصاد دیجیتال خبر داده بود.

او در این پیام با تاکید بر اینکه نگاه ارکان برنامه ریز کشور به رشد اقتصاد دیجیتال در مقایسه با اقتصاد سنتی باعث شده تا بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم مهمی را در برنامه‌ریزی‌های کشور به خود اختصاص دهد، اعلام کرده بود: «با رشد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، صنعت پست می‌تواند با ارایه خدمات متنوع نوین پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایفای نقش موثر به عنوان اصلی‌ترین بازیگر زنجیره تامین نیازمندی‌های مردم، علاوه بر خلق ثروت گامی موثر در جهت تحقق هدف ایران هوشمند بردارد.»

او همچنین به ورود بخش خصوصی به صنعت پست کشور، اشاره کرده بود و این موضوع را فرصت مغتنمی برای همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیت‌ها و مزایای تمامی بازیگران و ذینفعان این صنعت در راستای هوشمند سازی پست اعلام کرده بود.

این اظهار نظرها با وجود گذشت چند ماه و تاکید چندین باره زارع‌پور بر اهمیت هوشمند سازی پست در حالی است که به نظر می‌رسد شرکت ملی پست همچنان سنگین و کند پیش می‌رود و این ویژگی آن را تبدیل به یکی از وعده‌های مدام وزیر ارتباطات تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی