ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی برقی شهری 150 میلیون تومانی؛ دانگ فنگ فنگ‌گوانگ با شانس حضور در بازار ایران معرفی شد

دانگ فنگ از یک خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این خودرو فنگ‌گوانگ مینی EV نام دارد و در کلاس هاچبک‌های کوچک شهری قرار می‌گیرد. نکته جالب اینکه این خودرو با قیمتی در حدود 5 هزار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

دانگ فنگ از یک خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این خودرو فنگ‌گوانگ مینی EV نام دارد و در کلاس هاچبک‌های کوچک شهری قرار می‌گیرد. نکته جالب اینکه این خودرو با قیمتی در حدود 5 هزار دلار یا 150 میلیون تومان، حداقل بر روی کاغذ از شانس عرضه در ایران نیز برخوردار است، چرا که دانگ فنگ این روزها یکی از فعالترین خودروسازان چینی در بازار ایران محسوب می شود و علاوه بر ایران خودرو با خودروسازان خصوصی بسیاری نیز همکاری دارد که می توانند این محصول را روانه بازار نمایند.

دانگ فنگ برقی

در طراحی و ساخت این خودرو از فرمولی مشابه با فرمول پرفروش‌ترین مدل برقی بازار چین، یعنی وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV رونویسی شده و حتی نامش نیز مشابه آنست!

دانگ‌فنگ فنگ‌گوانگ مینی EV
وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV

اولین چیزی که در برخورد با دانگ فنگ فنگ‌گوانگ جلب توجه می کند، ابعاد کوچک و فرم جعبه‌ای شکل اتاق است. این هاچبک ریزجثه تنها ۲۹۹۵ میلی متر طول دارد.

عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب ۱۴۹۵، ۱۶۴۰ و ۱۹۶۰ میلیمتر اعلام شده، با این حساب باید گفت ارتفاع فنگ‌گوانگ از عرض آن بیشتر بوده و در مقایسه با رقیب مستقیم خود کمی بزرگ‌تر است.

دانگ فنگ برقی

میزان شباهت دانگ فنگ فنگ‌گوانگ و وولینگ هونگ‌گوانگ در برخی نماها به حدی است که گویی از یک کاغذ کاربنی در فرآیندهای طراحی استفاده شده است!

از جمله این شباهت‌ها باید به نسبت‌های یکسان، چرخ‌های بسیار کوچک و خطوط موجود روی گلگیرها اشاره کنیم. البته در این بین تفاوت‌هایی نیز وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شکل متفاوت سپر و چراغ‌های اصلی، جلوپنجره، خطوط موجود روی درها و چراغ‌های عقب اشاره نمود.

نیروبخش جدیدترین محصول دانگ فنگ یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۳۴ اسب بخار قدرت است. هر چند این میزان خروجی ضعیف به نظر می‌رسد، اما با توجه به کاربردهای تعریف شده در محیط‌های شهری به احتمال زیاد کافی خواهد بود.

ضمن اینکه رقیب مستقیم آن موتوری با ۲۷ اسب بخار قدرت دارد. در رابطه با مشخصات باتری اطلاعاتی منتشر نشده، اما مسلما از یک پک خیلی کم حجم در این خودرو استفاده شده است.

به گفته کمپانی دانگ فنگ، فنگ‌گوانگ در فصل اول سال آینده وارد بازار خواهد شد. انتظار می رود مثل وولینگ هونگ‌گوانگ، این خودرو نیز قیمتی در حدود ۵ هزار دلار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hero007
    Hero007 | ۱۵ دی ۱۴۰۰

    منکه نفهمیدم نویسنده چرا اینقدر بخودش زحمت داد تا شباهتهای دنگ و فنگ رو با فنگ و دنگ بررسی کنه! خب عزیز من اینجور محصولات، پلتفورم مشترک رو رد کردن و در اصل یک خودرو هستن با تغییر در بعضی تزئینات داخل و خارج. اینهمه تلاش برای مقایسه نمی خواست...
    دومن: مایه ی خجالت ما باید باشه که خودروی برقی مون میکروکارهای شهری کم کاربرد بخواد باشه! مگه بقیه ی خودروسازان مطرح دنیا خودروی برقی رو با میکروکار به ملت خودشون معرفی کردن؟! اینکار باعث میشه مردم از همین اول بیزار بشن از هر چی خودروی برقی! قرار نیست چون ارزونه پس مناسب خیابونه! اگه اینجوری باشه که همون متقلبهایی که رنو توییزی رو به یه اسم تقلبی به هیأت دولت قبلی معرفی کردن و حسن روحانی هم یه دوری باهاش زد و بدرد زمین گلف می خورد رو بردارین بیارین! و چقدر ابله باشه کسی که در کشور ما با این حجم تصادفات و تورم و ... پول بی زبون رو به این خودروهای ناامن و کم کاربرد بده

  • avvvvab
    avvvvab | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    کاش مافیای هیولا بگذارد با همین قیمت به ایران برسد
    سگش شرف دارد به پر دنگ و فنگ های الکی گران داخلی
    و السلام

مطالب پیشنهادی