ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از 22 پردازنده جدید آلدر لیک برای دسکتاپ‌ها رونمایی کرد

اینتل در نمایشگاه CES 2022 در کنار پردازنده‌های نسل دوازدهم برای لپ‌تاپ‌ها، از 22 پردازنده جدید برای دسکتاپ‌ها هم رونمایی کرده که از پردازنده های آلدر لیک پرچمداری مانند Core i9-12900 با قیمت 489 دلار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۳

اینتل در نمایشگاه CES 2022 در کنار پردازنده‌های نسل دوازدهم برای لپ‌تاپ‌ها، از 22 پردازنده جدید برای دسکتاپ‌ها هم رونمایی کرده که از پردازنده های آلدر لیک پرچمداری مانند Core i9-12900 با قیمت 489 دلار گرفته تا سلرون G6900 با قیمت 42 دلار را شامل می‌شود.

اگرچه اینتل چند ماه پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهم برای دسکتاپ‌ها رونمایی کرد، اما تعداد آن‌ها بسیار محدود بود و تنها روی نمونه‌های قدرتمند تمرکز شده بود.

پردازنده های آلدر لیک اینتل دسکتاپ

پردازنده های جدید آلدر لیک اینتل شباهت زیادی به نمونه‌های قبلی دارند، با این حال انرژی کمتری مصرف می‌کنند. پردازنده‌های جدید اکثرا توان طراحی حرارتی 65 وات دارند و امکان اورکلاک آن‌ها هم وجود ندارد. اینتل همچنین از سری F این پردازنده‌ها هم رونمایی کرده که فاقد گرافیک داخلی هستند. با پردازنده‌های سری T هم روبه‌رو هستیم که توان طراحی حرارتی 35 وات دارند.

پردازنده‌های جدید هم مانند نمونه‌های قدرتمند خود از معماری هیبریدی بهره می‌برند و شامل هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف می‌شوند تا در کنار قدرت بالا، بهره‌وری انرژی مناسبی هم داشته باشند.

اینتل همچنین از سه SKU جدید از سری چیپست 600 رونمایی کرده که شامل H670 ،B660 و H610 می‌شود که به مادربردهای Z690 اضافه می‌شوند. این مدل‌های جدید قابلیت‌های کمتری نسبت به Z690 دارند، با این حال همچنان از PCIe 4.0 و وای فای 6E پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده های آلدر لیک اینتل در نمونه‌های 65 و 35 واتی از امروز وارد بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی