ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از کارت گرافیک RTX 3050 با قیمت 249 دلار رونمایی کرد

انویدیا در نمایشگاه CES 2022 از یک کارت گرافیکی اقتصادی جدید رونمایی کرد که RTX 3050 نام دارد. این کارت گرافیک مبتنی بر معماری Ampere است و 249 دلار قیمت دارد. مشخصات فنی کارت گرافیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۳

انویدیا در نمایشگاه CES 2022 از یک کارت گرافیکی اقتصادی جدید رونمایی کرد که RTX 3050 نام دارد. این کارت گرافیک مبتنی بر معماری Ampere است و 249 دلار قیمت دارد.

مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 3050

این کارت گرافیک انویدیا از قابلیت رهگیری پرتو در رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و از 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برد. انویدیا در این کارت گرافیک از سومین نسل هسته‌های تنسور خود استفاده کرده تا با وجود قیمت پایین، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی DLSS را به آن بیاورد.

به گفته انویدیا، 75 درصد مشتریان هنوز در حال استفاده از پلتفرم قدیمی GTX این کمپانی هستند، بنابراین عرضه یک کارت گرافیک ارزان جدید مانند RTX 3050، می‌تواند موجب مهاجرت این کاربران به معماری جدید شود. بنابراین گیمرها می‌توانند از گرافیک‌هایی مانند GTX 1650 و GTX 1050، به سمت RTX 3050 حرکت کنند.

کارت گرافیک RTX 3050

انویدیا نسخه مرجعی برای کارت گرافیک جدیدش عرضه نمی‌کند و کاربران برای تهیه آن باید به سراغ یکی از شرکای این کمپانی بروند. با وجود اینکه انویدیا وعده قیمت 249 دلاری برای کارت گرافیک جدیدش داده، اما باید به دنبال شرکتی باشید که کارت گرافیک جدیدش را با این قیمت بفروشد.

حتی اگر شرکتی حاضر به انجام چنین کاری شود، با توجه به کمبود تراشه و GPU در بازار جهانی، احتمالش کم است که حداقل تا چند ماه آینده بتوان انویدیا RTX 3050 را با قیمت 249 دلار تهیه کرد.

فروش کارت گرافیک جدید انویدیا از تاریخ 27 ژانویه (7 بهمن) آغاز می‌شود و انتظار می‌رود مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی