ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی
تکنولوژی

سونی در CES 2022 از اولین تلویزیون‌های مینی LED خود رونمایی کرد

سونی تاکنون تلویزیون‌های OLED بسیار زیاد و خوبی را روانه بازار کرده و اکنون در نمایشگاه CES 2022 به صورت رسمی از اولین تلویزیون‌های مینی LED خود رونمایی کرد. اولین تلویزیون مینی LED سونی تلویزیون‌های مینی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۸

سونی تاکنون تلویزیون‌های OLED بسیار زیاد و خوبی را روانه بازار کرده و اکنون در نمایشگاه CES 2022 به صورت رسمی از اولین تلویزیون‌های مینی LED خود رونمایی کرد.

اولین تلویزیون مینی LED سونی

تلویزیون‌های مینی LED سونی در دو سری متفاوت معرفی شدند. سری Z9K در اندازه‌های 75 و 85 اینچی وضوح 8K را ارائه می‌کند و سری X95K در سه گزینه 65، 75 و 85 اینچی از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند.

درست مانند تلویزیون‌های مینی LED سایر تولیدکنندگان، دستگاه‌های سونی نیز نسبت به مدل‌های گذشته تاریکی موضعی (Local Dimming) دقیق‌تری ارائه می‌کنند که دلیل آن کوچک‌تر شدن اندازه و افزایش مقدار نور پس‌زمینه است. همچنین این امر باعث ایجاد کنتراست بهبود یافته، حداکثر روشنایی بالاتر و یکپارچگی بهتر تصویر می‌شود.

البته با وجود نقاط قوت بسیار زیاد مینی LED، گاهی اوقات کاربران با سفیدی بیش از حد مواجه خواهند شد که معمولا زمانی رخ می‌دهد که در اطراف اجسام یا متن‌های روشن در یک صفحه تاریک، هاله قابل مشاهده‌ای وجود داشته باشد. با این حال، سونی با کمک الگوریتم‌های «XR Backlight Master Drive» خود که نور پس‌زمینه را کنترل می‌کند، تلاش زیادی کرده تا سفیدی تصویر را در این شرایط برطرف کند.

سونی

سونی همچنین برای افزایش عمق تصویر تلویزیون‌های خود تلاش کرده است و برای اشیاء نزدیک و پس‌زمینه پردازش‌های متفاوتی را اعمال می‌کند. علاوه بر این، تمام تلویزیون‌های برتر سونی همچنان دارای اسپیکرهای بسیار چشمگیر آکوستیک خواهند بود، بنابراین در این دستگاه‌های دیگر نیازی به استفاده از ساندبار وجود ندارد. در بخش صدا تلویزیون‌های جدید نیز گفته شده که Z9K از سیستم صوتی 85 وات و X95K از سیستم صوتی 60 وات بهره می‌برد.

از طرفی دیگر، تمام مدل‌های مینی LED سونی از بازی‌هایی با وضوح 4K و نرخ 120 هرتز، سیستم ثبت تصویر خودکار هنگام استفاده با پلی استیشن 5 و حالت تاخیر پایین خودکار پشتیبانی می‌کند. همچنین تلویزیون‌های سونی از زمان عرضه به قابلیت رفرش ریت متغیر مجهز خواهند بود. در بخش نرم‌افزار نیز ژاپنی‌ها همچنان به سراغ سیستم عامل گوگل تی‌وی رفته‌اند که از قابلیت دریافت فرمان صوتی و همچنین AirPlay 2 اپل پشتیبانی می‌کند.

در گذشته، TCL رهبر اصلی تلویزیون‌های مینی LED محسوب می‌شد و از آن زمان تاکنون سامسونگ، ال جی و اکنون سونی نیز به استفاده از این فناوری روی آورده‌اند تا فاصله بین تلویزیون‌های LCD سنتی و OLED را کم کنند. تلویزیون‌های مینی LED هرچند حداکثر روشنایی بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های OLED دارد، اما همچنان در زمینه کنتراست کاستی‌های دارد.

قیمت تلویزیون‌های جدید سونی هنوز اعلام نشده و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی