ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از اولین روتر گیمینگ چهار بانده وای فای 6E دنیا رونمایی کرد

جدیدترین محصول ایسوس که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد، روتر ROG Rapture GT-AXE16000 نام دارد که این شرکت ادعا می‌کند اولین روتر گیمینگ چهار بانده Wi-Fi 6E دنیاست. این روتر با قیمت 649 دلار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

جدیدترین محصول ایسوس که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد، روتر ROG Rapture GT-AXE16000 نام دارد که این شرکت ادعا می‌کند اولین روتر گیمینگ چهار بانده Wi-Fi 6E دنیاست. این روتر با قیمت 649 دلار از اواخر فصل جاری راهی بازار می‌شود.

شرکت Netgear در ماه اکتبر روتر چهار بانده Orbi را معرفی کرد که به باور برخی می‌تواند ادعای ایسوس را زیر سوال ببرد، اما روتر ایسوس اولین روتری است که با این فناوری گیمرها را هدف قرار داده و قیمتی کمتر از نمونه‌های مشابه دارد.

روترهای چهار بانده همان طور که نامشان پیداست، برای ارتباطات سیگنال‌های خود را در چهار باند بی‌سیم منتشر می‌کنند. روتر ROG Rapture GT-AXE16000 از یک باند 2.4 گیگاهرتزی، دو باند 5 گیگاهرتزی و یک باند 6 گیگاهرتزی بهره می‌برد. سه باند فرکانس بالای این روتر روی کاغذ حداکثر سرعت 4804 مگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. ولی سرعت در باند 2.4 گیگاهرتزی به 1148 مگابیت بر ثانیه کاهش می‌یابد.

مشخصات روتر ایسوس ROG Rapture GT-AXE16000

اگر کاربر بخواهد با کمک یک روتر ایسوس AiMesh یک شبکه مش خانگی درست کند، می‌تواند به سراغ باندهای 5 و 6 گیگاهرتزی برود تا از حداکثر سرعت بهره‌مند شود. به‌علاوه، با این دستگاه می‌توانید به دو درگاه LAN پرسرعت 10 گیگابیت بر ثانیه‌ای یا چهار درگاه LAN پرسرعت 1 گیگابیت بر ثانیه‌ای هم دسترسی پیدا کنید.

روتر ایسوس درگاه WAN 2.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای و البته دو درگاه USB هم دارد. ظاهر عجیب این دستگاه شبیه عنکبوت است و هشت آنتن در کناره‌های آن دیده می‌شود. با توجه به تعداد محدود روترهای چهار بانده وای فای 6E، رپچر GT-AXE16000 با قیمت بالایی به بازار می‌آید و همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، این دستگاه در انتهای فصل جاری با قیمت 649 دلار عرضه می‌شود. با این حال، روتر ایسوس در مقایسه با Netgear Orbi که قیمتی حدود 1500 دلار دارد، بسیار ارزان‌تر محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی