ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی اطلاعات تازه‌ای درباره هدست PS VR2 و کنترلرهای Sense منتشر کرد

سونی در نمایشگاه CES 2022 اطلاعات تازه‌ای را درباره نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود اعلام کرد. این شرکت تایید کرد که دستگاه آن‌ها PlayStation VR2 نام دارد و با PS5 سازگار خواهد بود. هدست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

سونی در نمایشگاه CES 2022 اطلاعات تازه‌ای را درباره نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود اعلام کرد. این شرکت تایید کرد که دستگاه آن‌ها PlayStation VR2 نام دارد و با PS5 سازگار خواهد بود. هدست پلی استیشن همچنین از کنترلرهای VR2 Sense پشتیبانی می‌کند.

سونی درباره مشخصات پلی استیشن VR2 گفت نمایشگر این دستگاه به ازای هر چشم رزولوشن 2000 در 2040 پیکسلی ارائه می‌کند، میدان دید 110 درجه‌ای دارد، قادر به نمایش نرخ 90 یا 120 هرتزی است و از 4K HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد.

هدست واقعیت مجازی سونی با اسم اختصاری PS VR2 دوربین‌های مختلفی دارد که حرکات سر و کنترلرها را ردیابی می‌کند. این شرکت از قابلیت تشخیصی جدیدی برای این دستگاه رونمایی کرده که Headset Feedback نام دارد. این قابلیت با استفاده از مکانیک‌های متحرک داخلی و لرزش، وقایع درون بازی‌ها را شبیه‌سازی می‌کند. برای مثال احساس شخصیتی که درون بازی از دید دشمنان مخفی شده و ضربان قلبش بالا رفته، از طریق این قابلیت منتقل خواهد شد.

قابلیت‌های هدست PS VR2 سونی

صدای سه بعدی و ردیابی چشم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که به ایجاد یک تجربه فراگیر در استفاده از این دستگاه کمک می‌کنند. PS VR2 می‌تواند حرکت چشمان کاربر را شناسایی کرده و درست مثل دنیای واقعی اجازه تعامل با جهان بازی‌ها را بدهد.

سونی در خصوص کنترلرهای Sense پلی استیشن VR2 هم اعلام کرد که برخی قابلیت‌های کلیدی کنترلرهای دوال‌سنس از جمله بازخورد هپتیکی و دکمه‌های انطباقی را در آن‌ها به کار گرفته است. این شرکت هنوز تاریخ عرضه هدست و کنترلرهای آن را اعلام نکرده. با این حال، یکی از اولین بازی‌های سازگار با این پلتفرم با نام Horizon Call of the Mountain معرفی شد.

این بازی که در جهان Horizon اتفاق می‌افتد، هنوز تکمیل نشده و ظاهرا در حال طی مراحل توسعه برای PS VR2 است. سونی می‌گوید این بازی را به‌صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی آتی خود منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی