ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین نسخه آزمایشی اپ کیف پول یوان دیجیتال را در دسترس کاربران قرار داد

بانک مرکزی چین با توجه به میزان استقبال مردم از ارز دیجیتال، نسخه آزمایشی برنامه کیف پول رمزارز اختصاصی این کشور را در دسترس کاربران قرار داد. رمزارز این کشور که «یوان دیجیتال» نام دارد، ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶

بانک مرکزی چین با توجه به میزان استقبال مردم از ارز دیجیتال، نسخه آزمایشی برنامه کیف پول رمزارز اختصاصی این کشور را در دسترس کاربران قرار داد. رمزارز این کشور که «یوان دیجیتال» نام دارد، بدین ترتیب می‌تواند راحت‌تر در دسترس مردم این کشور باشد.

این برنامه اکنون در فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید چین و اپل استور در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد تا یک کیف پول یوان دیجیتال داشته باشند.

ارز دیجیتال اخیرا به محبوبیت بالایی رسیده است و کشورهای مختلف تلاش می‌کنند تا ارز مخصوص خود را روانه بازار کنند. چین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یوان دیجیتال یا «e-CNY» نسخه دیجیتال ارز مستقل چین است و از سال 2014 درحال ساخت می‌باشد. این ارز دیجیتال مانند بیت کوین نیست، بلکه توسط بانک چین خلق، صادر و کنترل می‌شود.

چین تاکنون برای سنجیدن وضعیت ارز دیجیتال در کشور، چندین مرحله آزمایش در شهرهای خاص انجام داده است، به این صورت که مقدار کمی ارز دیجیتال در اختیار شهروندان قرار داد تا خرج کنند. چین همچنین ازکمپانی‌های بزرگ خود خواست تا این پول را به رسمیت بشناسند.

این برنامه جدید به کاربران در 10 منطقه از جمله شهرهای بزرگ چین مانند شانگهای و پکن اجازه می‌دهد تا خرید و فروش خود را با استفاده از ارز دیجیتال انجام دهند. دولت چین اعلام کرده است در صورتی که استقبال مردم و دانلود آن‌ها از این برنامه مناسب باشد، آن را ارتقا خواهد داد.

در اولین استفاده رسمی از این برنامه، دولت اعلام کرده است که مردم می‌توانند برای خرید بلیت بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال پیش‌رو، از یوان دیجیتال در این برنامه استفاده کنند. هدف بانک مرکزی چین گسترش ارز دیجیتال این کشورو عمومی کردن آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی