ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Crash Bandicoot: On the Run
تکنولوژی

معرفی بازی Crash Bandicoot: On the Run؛ کرش خاطره‌انگیز این بار روی موبایل

سری بازی‌های Crash Bandicoot برای اولین بار سال 1996 منتشر شدند و تاکنون 8 عنوان اصلی و بازی‌های بسیار زیادی از این سری منتشر شده است. همچنین 5 بازی از این سری برای موبایل عرضه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

سری بازی‌های Crash Bandicoot برای اولین بار سال 1996 منتشر شدند و تاکنون 8 عنوان اصلی و بازی‌های بسیار زیادی از این سری منتشر شده است. همچنین 5 بازی از این سری برای موبایل عرضه شده که بازی Crash Bandicoot: On the Run! آخرین آن است و یکی از «بهترین بازی‌های سال 2021 موبایل» محسوب می‌شود که در این مطلب قصد داریم آن را معرفی کنیم.

معرفی و داستان بازی Crash Bandicoot: On the Run

بازی Crash Bandicoot

بازی‌های سبک رانر (Runner) که در آن‌ها شخصیت اصلی همیشه در حال دویدن است و بازیکنان باید او را در یک مسیر طولانی و پر پیچ و خم همراهی کنند از زمان‌های قدیم محبوبیت بسیار زیادی دارند. از جمله معروف‌ترین بازی‌های منتشر شده در این سبک که محبوبیت بسیار زیادی هم دارند می‌توان به Subway Surfer و Alto's Adventure اشاره کرد که هر دو از محبوب‌ترین بازی‌ها موبایل محسوب می‌شوند.

بازی Crash Bandicoot: On the Run نیز در همین سبک ارائه شده اما استودیو بازی‌سازی King که بازی‌های دیگری از جمله Candy Crush Saga را در کارنامه خود دارد، از مکانیسم‌های جذاب و هیجان انگیز دیگری نیز استفاده کرده تا بازی کرش بندیکوت برای موبایل به یکی از برترین‌های سال 2021 حتی از نظر گوگل پلی تبدیل شود.

همانطور که گفتیم تاکنون چند بازی در سری Crash Bandicoot عرضه شده که گاهی اوقات در On the Run به بازی‌های قبلی این سری ارجاعاتی داده می‌شود. به عنوان مثال در بازی علاوه بر کرش، شاهد شخصیت دکتر نئو کورتکس (Doctor Neo Cortex) نیز هستیم که این بار هم با اهداف شوم خود نقش شخصیت منفی را ایفا می‌کند.

بازی از همان مراحل ابتدایی به ارائه داستان خود می‌پردازد و به ما اطلاع می‌دهد که کرش و کوکو، خواهرش در بازی Crash Bandicoot: On the Run ماموریت مهمی دارند و باید با دکتر کورتس مقابله کنند یا به طور کلی دنیا را نجات دهند! ماجرا از این قرار است که دکتر کورتس با جمع‌آوری برخی سنگ‌های قدیمی و ارزشمند قصد دارد بر جهان و مولتی‌ورس تسلط پیدا کنند و بازیکنان باید با استفاده از سلاح‌های مختلف او را شکست دهند.

اگر با بازی‌های سبک رانر آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که تجربه این دسته از بازی‌ها بسیار ساده است، زیرا شخصیت اصلی به صورت خودکار حرکت می‌کند و جلو می‌رود و بازیکنان باید او را در مسیر خود با پرش، نشستن یا جابجا شدن هدایت کنند تا در نهایت در زمان مشخص شده‌ای به نقطه پایانی برسند و در بسیاری از آن‌ها، زمان اهمیت زیادی دارد.

با این حال در بازی Crash Bandicoot: On the Run کمی اوضاع فرق دارد. مهم‌ترین موضوع اینکه هر مرحله (در مقایسه با سایر بازی‌های این سبک) مسیر نسبتا کوتاهی را شامل می‌شود که در آن علاوه بر آیتم‌های مختلف با دشمنانی نیز روبرو خواهید شد که باید آن‌ها را نیز از میان بردارید. همچنین در پایان هر مرحله با یک موجود بزرگ روبرو خواهید شد که یکی از افراد دکتر کورتکس است و با یک پرتاب نهایی باید او را نیز شکست دهید. بنابراین خبری از مسیرهای بی‌پایان که در برخی موارد خسته‌کننده و تکراری می‌شوند نیز وجود ندارد.

به طور کلی بازی Crash Bandicoot: On the Run با گرافیک و طراحی بسیار خوب خود، داستان و نحوه روایت آن و مبارزات متنوع خود بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی موبایل خود آن را تجربه کنید.

گیم پلی بازی Crash Bandicoot: On the Run

بازی Crash Bandicoot

Crash Bandicoot: On the Run از نظر گیم پلی نیز بسیار ساده است و مانند سایر بازی‌های این ژانر برخی کنترل‌های ساده در اختیار بازیکنان قرار گرفته تا کرش را هدایت کنند. به عنوان مثال با ضربه زدن روی نمایشگر، بندیکوت بازی می‌چرخد که این کار برای شکستن برخی جعبه‌های درون بازی و شکست دادن دشمنان کاربرد دارد.

همچنین همانطور که انتظار می‌رود، با کشیدن انگشت خود به سمت بالا، شخصیت اصلی پرش خواهد کرد که در هنگام مواجه شدن با برخی موانع ضروری است. سایر کنترل‌ها نیز به همین صورت خواهند بود و با کشیدن انگشت خود روی نمایشگر به اطراف می‌توانید شخصیت خود را کنترل کنید.

به طور کلی بازی در بخش گیم پلی عملکرد خوب و ساده خود را حفظ کرده است و کنترل‌های درون بازی چندان سخت نخواهند بود و در همان مراحل ابتدایی متوجه آن‌ها خواهید شد.

مشکلات بازی Crash Bandicoot: On the Run

بازی Crash Bandicoot

هر چند از بازی Crash Bandicoot: On the Run به عنوان یکی از برترین بازی‌های سال گذشته یاد کردیم، اما جدیدترین تجربه کرش روی موبایل مشکلاتی نیز دارد که در همان ساعات اولیه تجربه خود متوجه آن‌ها خواهید شد.

قبل از هرچیز باید به آیتم‌های درون بازی اشاره کرد که احتمالا بسیاری از بازیکنان و شما را گیج خواهند کرد. در واقع برای انجام هر یک از مراحل بازی به آیتم‌ها و میوه‌های عجیب و غریبی نیاز پیدا خواهید کرد که سپس باید به Nitro Lab مراجعه کنید و در آنجا این میوه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا ماده جدیدی برای شروع هر مرحله به دست بیاید! شاید وجود این امر برای برخی بازیکنان کمی پیچیده باشد.

مشکل دیگری که در تجربه چند ساعته خود از بازی با آن مواجه شدیم، فقدان چالش مناسب و کافی است. بازی با توجه به ساخت بسیار خوب خود، به هیچ وجه خسته کننده نیست، اما مانند سایر بازی‌ها این سبک به مرور زمان چالش جدیدی برای ارائه ندارد. به عنوان مثل در برخی بازی‌ها، با گذشت زمان، سرعت بازیکن افزایش پیدا می‌کند که این امر هیجان زیادی به وجود می‌آورد.

در نهایت نیز می‌توان به مبارزه بسیار ساده با باس‌ها اشاره کرد. همانطور که گفتیم در انتها هر مرحله باید یک موجود جهش یافته را نابود کنید که برای این کار، کرش به سمت این موجود چیزی را پرتاب می‌کند. در انتها هر مرحله و هنگام مواجه شدن با این موجودات، نواری در پایین صفحه مشخص خواهد شد که میزان دقت کرش را نشان می‌دهد اما متوجه خواهید شد که این نوار تاثیر چندان زیادی روی پرتاب ندارد و موجودات دکتر کورتکس همیشه شکست خواهند خورد. همچنین هرچند دشمنان انتها مراحل متنوع هستند، اما نحوه مبارزه و نابودن کردن تمام آن‌ها به همین شکل است.

در انتها مطلب معرفی بازی Crash Bandicoot: On the Run باید عنوان کرد که هرچند بازی دارای نقص‌ها و مشکلاتی است، اما در تجربه بازی چندان تاثیر زیادی نخواهند داشت. در واقع بازی همچنان یک تجربه سرگرم کننده و قابل توجه را برای ارائه دارد که اگر فاکتور عدم چالش برانگیز بودن را نادیده بگیریم، قطعا به شما پیشنهاد می‌کنیم تا Crash Bandicoot: On the Run را تجربه کنید.

دانلود بازی Crash Bandicoot: On the Run

بازی Crash Bandicoot

Crash Bandicoot: On the Run برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده که در ادامه می‌توانید آن را دانلود کنید. هرچند بازی گرافیک بسیار خوبی دارد اما برای تجربه آن به گوشی‌های پرچمدار نیازی نخواهید داشت و با یک گزینه میان رده مانند پوکو X3 یا بهتر می‌توانید بازی جدید کرش را روی گوشی خود تجربه کنید.

از نظر آمار و ارقام نیز بازی در گوگل پلی بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و امتیاز 4.4 را کسب کرده است. در اپ استور نیز کاربران از بازی رضایت داشته‌اند و امتیاز 4.7 را کسب کرده است.

!Crash Bandicoot: On the Run

!Crash Bandicoot: On the Run

سازنده: King قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۰۲/۶۵۰ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی