ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل با Ripple، فناوری رادار مشابه Soli پیکسل 4 را به خودروها می‌آورد

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل از سیستم رادار سولی بهره می‌برند که امکان کنترل برخی فعالیت‌ها را بدون تماس دست برای کاربران فراهم می‌کند. غول فناوری اکنون با راه‌اندازی یک API منبع باز به نام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل از سیستم رادار سولی بهره می‌برند که امکان کنترل برخی فعالیت‌ها را بدون تماس دست برای کاربران فراهم می‌کند. غول فناوری اکنون با راه‌اندازی یک API منبع باز به نام Ripple قصد دارد فناوری راداری مشابهی را در دسترس محصولات بیشتری از جمله خودروها قرار دهد.

هدف Ripple توسعه یک استاندارد API رادار باز برای فعال کردن قابلیت همکاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سرعت بخشیدن به رشد برنامه‌های کاربردی رادار مصرف‌کننده همه منظوره است. برای رسیدن به این موفقیت، کارشناسان صنایع مختلف از جمله سیلیکون، حسگر، خودرو و الکترونیک همراه با گوگل با یکدیگر همراه شده‌اند تا رابطه‌های استاندارد Ripple را برای توسعه سیستم راداری ایجاد کنند.

کاربردهای برنامه Ripple گوگل

گوگل

از جمله کاربردهای برنامه Ripple می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظارت بر سلامت بدون نیاز به جراحی که امکان اندازه‌گیری علائم حیاتی بدون تماس و ردیابی خواب را برای مصارف خانگی و بالینی فراهم می‌کند.
  • تشخیص فعالیت‌های انسانی که می‌تواند موقعیت و جهت گیری افراد را درک کند، سقوط را تشخیص دهد، به تردد عابران پیاده، ردیابی ورزش و موارد دیگر کمک کند.
  • کنترل‌های حرکتی بدون لمس که باعث توسعه نحوه تعامل انسان‌ها با اتومبیل، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مصرفی و موارد دیگر خود می‌شود.
  • تشخیص اقامت که از آن می‌توان برای بهینه‌سازی کاربرد ساختمان‌های اداری و فضاهای عمومی استفاده کرد.

از جمله شرکت‌هایی هم اکنون برای حضور در برنامه توسعه Ripple حضور دارند علاوه بر گوگل می‌توان به فورد، تگزاس اینسترومنتس، Blumio سازنده حسگر فشار خون، اینفینئون تراشه‌ساز آلمانی و NXP اشاره کرد.

فورد در بیانیه خود توضیح داده که این رادار داخلی، احتمالا در آینده بخشی از فناوری‌های کمک راننده آن شود:

ما در حال تحقیق در مورد نحوه استفاده از رادار داخلی به عنوان منبع حسگر هستیم تا تجربیات بیشتری نسبت به Co-Pilot360 فناوری کمک راننده پیشرفته فورد که از رادارهای بیرون استفاده می‌کند به آن‌ها ارائه کنیم.

شرکت‌های دیگر نیز در حال بررسی این رادار هستند. به عنوان مثال، آمازون قصد دارد با انجام تحقیقی متوجه شود که آیا این فناوری می‌تواند به کاربران در نظارت بر الگوهای خواب خود کمک کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی