ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شاهین سایپا؛ شاهین اتوماتیک با چه گیربکسی عرضه می‌شود؟

پس از اعلام خبر توقف تولید پراید، سایپا، خودروهای «رهام» و تیبا را جایگزین پراید اعلام کرد. از آنجایی که تیبا از گذشته وارد بازار شده، کنجکاوی‌ها برایش کمتر بود اما برای «رُهام» (تغییر نام ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

پس از اعلام خبر توقف تولید پراید، سایپا، خودروهای «رهام» و تیبا را جایگزین پراید اعلام کرد. از آنجایی که تیبا از گذشته وارد بازار شده، کنجکاوی‌ها برایش کمتر بود اما برای «رُهام» (تغییر نام به شاهین) سؤال های زیادی وجود دارد.

«رهام» یا شاهین محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که در خصوص مشخصات فنی مدت‌های زیادی ابهاماتی مطرح بود. این خودرو در ابتدا قرار بود با پیشرانه برلیانس وارد بازار شود، اما در پی تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور، احتمال استفاده از موتورهای تولید داخل مطرح شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر اخبار پیرامون خودرو شاهین:

سایپا شاهین رهام

شاهین اتوماتیک با چه گیربکسی عرضه خواهد شد؟ [به روز رسانی] - دی۱۴۰۰

همان طور که می‌دانید، چند ماهی است که خودروی جدید شاهین سایپا توسط این خودروساز دولتی به بازار خودروی کشور عرضه شده است. شاهین سایپا از نظر ظاهری بسیار متفاوت نسبت به مدل های کنونی این شرکت است و تمامی مراحل طراحی آن در داخل شرکت سایپا انجام شده است. فعلاً این خودرو با گیربکس دستی به بازار عرضه شده اما از همان ابتدا سایپا اعلام کرده بود که بنا دارد تا نسخه اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند.

حال امروز امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا اعلام کرد: «شاهین اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز است و در کنار خودرو، لوگوی CVT نیز درج خواهد شد تا نسخه شاهین اتوماتیک در مقایسه با مدل دنده ای مشخص شود. همچنین احتمالاً نام این خودرو دیگر به صورت فارسی در پشت خودرو درج خواهد شد.»

شاهین سایپا به موتور M15GSI مجهز شده که در حقیقت نسخه آپدیت شده همان موتور M15 همیشگی است و می تواند حداکثر 110 اسب بخار و 178 نیوتن متر را تولید کند.

شاهین اتوماتیک مستقیماً رقیب تارا اتوماتیک خواهد بود که آن خودرو نیز به زودی توسط ایران خودرو عرضه می شود و باید ببینیم که کدام یک می تواند سهم بیشتری از بازار سدان های متوسط اتوماتیک را بدست بیاورد.

قیمت خودروی شاهین برای فصل پاییز رسما اعلام شد [به روز رسانی] - آذر 99

رضا شیوا رئیس شورای رقابت اعلام کرد:

قیمت کارخانه شاهین در سه ماهه سوم ۲۳۶۵۰۰۰۰۰۰ریال که با احتساب افزوده شماره گذاری و بیمه، ممکن است حدود ۱۳ درصد به این مبلغ اضافه شود.

با این حساب به نظر می رسد که قیمت نهایی سری اول سایپا شاهین بیش از ۲۶۶ میلیون تومان برآورد می شود.

موفقیت موتور خودروی شاهین در آزمون‌های عملکردی [به روز رسانی] - آبان 99

گروه خودروسازی سایپا با وجود تحریم‌های ظالمانه و قطع همکاری خودروسازان خارجی توانست با تکیه بر دانش مهندسان داخلی، موتور خودروی شاهین را در مجموعه مگاموتور تولید کند.

سید میثم بزرگی مدیر پروژه موتور M15TC درباره تولید موتور شاهین در گروه خودروسازی سایپا، گفت: «با توجه به تحریم‌های ظالمانه در سال های اخیر شرکت مگاموتور با تکیه بر دانش و توان داخلی، توسعه موتور جدید M15TC را برای پلتفرم SP100 طراحی و به صورت کاملا بومی و به مرحله تولید رساند».

وی ادامه داد: «یکی از دستاوردهای پروژه موتور شاهین، نمونه سازی تمام قطعات توسط تامین‌کنندگان داخلی است که این امر برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور به انجام رسیده است».

مدیر پروژه موتور M15TC با بیان اینکه قطعات موتور شاهین آزمون استاندارد عملکرد مطلوب موتور را با موفقیت به اتمام رسانده، گفت: «این موتور با تکیه بر توان علمی کارشناسان معاونت تحقیق و توسعه مگاموتور به مرحله تولید رسید».

وی ادامه داد: «طراحی قطعات و سیستم های اصلی موتور که بخشی از آن ها شامل مجموعه بلوک، مجموعه سرسیلندر، مجموعه پیستون و رینگ‌های پیستون، پمپ آب و پمپ روغن، کاتالیست متناسب با سطح استاندارد آلایندگی یورو 5 و مجموعه میل لنگ می‌شود، توسط سایپا انجام شده است».

بزرگی تاکید کرد: «تمامی قطعات و سیستم های اصلی موتور، جدید و متناسب با شرایط خودروی شاهین طراحی شده است.»

وی درباره ویژگی موتور طراحی شده تولید داخل، افزود: «عملیات توسعه احتراقی موتور با هدف دستیابی به گشتاور 165 نیوتون متر از دور 1750 تا 4250 و بیشینه توان 105 تا 110 اسب بخار در دور 5000 است».

مدیر پروژه موتور M15TC اظهار داشت: «تاکنون بیش از ۵۰ دستگاه موتور به منظور بررسی ابعاد پروژه، نظیر آماده سازی خودروها برای تست های کالیبراسیون، ABS ، AIRBAG و خنک کاری از مجموعه مگاموتور تولید و به شرکت سایپا ارسال شده است؛ همچنین ۲۰ موتور نمونه سازی شده دیگر در شرکت‌های داخلی و خارجی آزمون‌های عملکردی خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند».



در حال حاضر شاهین با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کارخانه مرکزی سایپا تولید می‌شود و سیستم انتقال قدرت 5F18 برای این سدان ملی انتخاب شده است. جعبه دنده شاهین از نوع ۵ سرعته دستی است و مکانیزم کابلی را با ساختاری جدید به همراه دارد. وجود فرمان کمکی برقی هم از دیگر مزیت‌های این سدان ایرانی است و در کنار این ویژگی امکاناتی مانند سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف، سنسور پارک و دوربین عقب، آینه‌های تاشوی برقی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی و... بر روی شاهین نصب شده است.

مشخصات فنی شاهین سایپا با موتور توربو تیبا منتشر شد [به روز رسانی] - مرداد 99

سایپا شاهین که از چندی پیش فروش آن در سایپا آغاز شده است در دو تیپ S و G عرضه خواهد شد که هر کدام از مشخصات فنی و امکانات جداگانه ای برخوردار است.

پیشرانه 1.5 لیتری سایپا شاهین، 110 اسب بخار قدرت را با گشتاور 165 نیوتن متری در اختیار کاربر قرار می دهد و با جعبه دنده دستی به بازار خواهد آمد.

مشخصات کلی:

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: «قیمت نهائی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا هنوز نهائی نشده و مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام شاهین، به صورت علی‌الحساب بوده و مشتریان محترم این خودرو می‌توانند با توجه به بودجه و سطح نیاز خود، تیپ مورد نظر شاهین را در زمان تکمیل‌وجه با امکانات و تجهیزات موردنظر خود برای تحویل انتخاب کنند.»

مجید باقری با بیان اینکه به تازگی ابهاماتی در خصوص امکانات و تجهیزات خودرو شاهین مطرح شده، افزود: «خودرو شاهین با امکانات و‌ تجهیزات متفاوت در چند تیپ تولید و عرضه خواهد شد و مشتریان محترم این خودرو می‌توانند با توجه به بودجه و سطح نیاز خود، تیپ مورد نظر شاهین را در زمان تکمیل‌وجه با امکانات و تجهیزات موردنظر خود برای تحویل انتخاب کنند.»

آغاز تولید محدود سایپا شاهین با موتور توربو تیبا [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

گروه سایپا چند وقتی است که اطلاع رسانی ها و تبلیغات خود را برای سدان جدید خود آغاز کرده است. سایپا شاهین سدان ملی و جدید سایپا است که در هفته های آتی به مرحله فروش می رسد.

در دوره های مختلف تولید آزمایشی سایپا شاهین در کارخانه تهران انجام شده است. حال با نزدیک شدن به روزهای پیش فروش این خودرو، تلاش مدیران و مهندسان سایپا چند برابر شده و سعی دارند تا فرایند تولید رسمی شاهین را به نتیجه نهایی برسانند.

سایپا شاهین رهام سابق

به گفته یک منبع آگاه از خط کارخانه تهران سایپا، این هفته ۱۵ اتاق شاهین به خط مونتاژ چندگانه تیبا می آید و قرار است تا تولید آزمایشی این سدان جدید با ظرفیت بیشتری در این شرکت انجام شود. البته که از سال گذشته، تولید شاهین در خط تیبا انجام شده و فعلا برنامه این است تا سرعت خط تولید برای این خودرو افزایش پیدا کند. پیش از این هم تولید سایپا شاهین در خط تولید مرکز تحقیقات این شرکت انجام می شد و حال شاهد هستیم که با نزدیک شدن به روزهای عرضه این خودرو، تولید شاهین به کارخانه مرکزی تهران سپرده شده است.

سایپا شاهین رهام سابق

تولید انبوه این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد و شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تولید 12 هزار دستگاه از این محصول را برای سال 99 خواهد داشت.

به گفته این شرکت خودروسازی قرار است تیراژ تولید «رهام» در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برسد، اما در تولید این خودرو مشکلاتی هم وجود دارد.

آن طور که مشخص است، سایپا شاهین در بحث قیمتی رقابت با دنا و دنا پلاس را آغاز خواهد کرد و به احتمال زیاد در هفته های آتی، شرایط فروش آن اعلام می شود. از سویی حضور این خودرو در نیمه دوم سال جاری، می تواند سایپا را به اهداف تولید خود نزدیک کند.

با توجه به اطلاعات رسمی موجود، شاهین با پیشرانه M15 توربو به بازار می آید. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ به سامانه توربو شارژر مجهز شده است. در اولین اطلاع رسانی سایپا گفته شد که شاهین قدرت ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر در اختیار دارد.

حال با توجه به تست های بلند مدت جدید، نسخه های قویتر این پیشرانه با توان ۱۲۱ اسب بخار و ۱۷۵ نیوتن متر آماده شده است. منابع خبری می گویند که نتایج تست های فنی M15 توربو چندان مشخص نیست و نیاز به بررسی های فنی بیشتری در مورد دوام این پیشرانه وجود دارد.

سایپا شاهین - رهام سابق

به گفته مدیران سایپا، شاهین در ابتدا با گیربکس ۵ سرعته دستی جدید به بازار می آید و در تیپ های آپشنی مختلف عرضه خواهد شد. سانروف، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تریم داخلی چرم، شیشه ها و آینه های برقی، آینه تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، سیستم GSI، استاندارد ایمنی ECE و… از جمله ویژگی های سایپا شاهین است. نمونه های فول آپشن این سدان جدید به کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، رینگ ۱۶ اینچی، رادار نقطه کور، صندلی برقی راننده، کیسه هوای جانبی و پرده ای مجهز خواهد بود.

قیمت احتمالی برای سایپا شاهین براساس شرایط پیش فروش خودرو سایپا، برابر با ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است که به معنای قیمت حدودا ۱۶۰ میلیونی این خودرو خواهد بود.

رهام به شاهین تغییر نام داد [به روز رسانی] - اسفند 98

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور، با پیشنهاد جمعی از پژوهشگران و فعالان محیط زیست موافقت کرد تا نام محصول جدید سایپا که پیشتر با عنوان "رهام" معرفی شده بود به "شاهین" تغییر کند.

چندی پیش یک پژوهشگر محیط‌زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به "شاهین" تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا "شاهین" نامگذاری شود.

شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلت‌فرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP100 به شمار می آید و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده آغاز شود.

سایپا تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کرده و می خواهد تیراژ تولید آن را در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.

شاهین پارس خودرو

نکته قابل توجه آنکه نام شاهین پیش از این نیز در صنعت خودروسازی کشور مورد استفاده قرار گرفته است که در واقع مربوط به سال های پیش از انقلاب و مونتاژ نسل سوم رامبلر توسط نمایندگی جیپ در ایران (پارس خودرو فعلی) می شود.

مشخصات فنی و آپشن های رفاهی شاهین- سایپا رهام با موتور توربو تیبا [به روز رسانی] - بهمن 98

نکته مهم در تولید این خودرو موتور و قدرت موتوری آن است که برخی منابع اعلام کرده اند پیشرانه توربوی خانواده X200 (پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپ مشترک با تیبا) بر روی این خودروی ملی نصب می‌شود.

بر اساس شواهد موجود، پیشرانه‌های مختلفی از بازه 87  تا 150 اسب بخار برای «رهام» در نظر گرفته شده و تا به امروز، نمونه نهایی برای این محصول معرفی نشده است.

به گفته کارشناسان ، این خودرو ملی به عنوان جدیدترین سدان ملی می‌تواند در 6 تیپ مختلف به بازار عرضه شود، اما مهمترین مسئله، تولید قطعات مورد نیاز آن و داخلی سازی آنها است.

سایپا رهام در نسخه پایه با نمونه ساده 5 دنده تا اتومات وارد باز خواهد شد که در نمونه ساده آن سیستم پخش CD با درگاه USB، بلوتوث، دو کیسه هوا، صندلی شش حالته دستی راننده، تریم داخلی پارچه ای، سیستم تهویه دستی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، رینگ فولادی 15 اینچی، ترمز ABS، EBD و BA وجود خواهد داشت.

«رهام» در تیپ 2 امکاناتی مانند سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری را داراست.

تیپ 3 این خودرو اتوماتیک و به جعبه دنده 6 سرعته AT مجهز شده است. این نمونه از «رهام» مشابه  تیپ 1 این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

تیپ 4 این خودرو هم اتوماتیک است و با امکاناتی مشابه تیپ 2 دنده‌ای عرضه می‌شود. در تمام تیپ‌های اتوماتیک رینگ 16 اینچی آلومینیومی جایگزین رینگ‌های 15 اینچی فولادی شده است.

2 نمونه اصلی «رهام» اتوماتیک به تیپ 5 و 6 اختصاص پیدا می‌کند. تیپ 5 این خودرو به شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای مجهز است و سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در این نسخه اتوماتیک دیده می‌شود.

در فول‌ترین نمونه این خودرو، نمایشگر 10 اینچی لمسی جایگزین نمایشگر 7 اینچی شده و رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده و چند ویژگی جزئی دیگر به خودرو اضافه شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده تمام نمونه‌های این سدان ملی با جعبه فرمان کمکی برقی به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت سایپا رهام چقدر تمام می شود؟ [به روز رسانی] - بهمن 98

هنوز سایپا مشخصات دقیق فنی و قیمت تمام شده سایپا رهام را اعلام نکرده است، اما براساس قیمت گذاری های اخیر این خودروساز، نظیر قیمت 67 میلیون تومانی سایپا کوییک R می توان حدس زد که با خودرویی در محدوده قیمتی 90 الی 130 میلیون تومان مواجه خواهیم بود. هرچند باید در این خصوص تا زمان معرفی رسمی رهام صبر کرد، اما موفقیت یا شکست این خودرو در عمل بستگی زیادی نیز به عملکرد موتور توربو شده تیبا دارد که طی ماه های اخیر به سرعت جایگزین موتور قبلی برلیانس شده است.

اطلاعات اولیه از سایپا رهام [به روز رسانی] - تیر 97

شاید بتوان از معدود تفاوت های مدیریتی و مهندسی سایپا و ایران خودرو در سال های اخیر را توسعه پلت فرم در سایپا دانست. نکته مهمی که مدت هاست در ایران خودرو مورد غفلت واقع شده است.

از چند سال قبل و همزمان با مدیریت پرحاشیه جناب بذرپاش در سایپا، این شرکت با هدف توسعه برند ملی خود در تلاش است تا از طریق پشتیبانی فنی برخی قطعه ‌سازان بزرگ جهان و نیز سرمایه‌ گذاری روی سه پلت‌ فرم ظاهرا ایرانی، سبد محصولات خود را برای پاسخ‌ دهی مناسب به خریداران ایرانی و مشتریان منطقه‌ ای تکمیل کند. جدیدترین محصول سایپا مبتنی بر پلتفرم اس پی صد(سایپا SP100)، در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی می شود.

سایپا SP100
اولین تصاویر از رهام سایپا SP100

جالب تر آنکه براساس اطلاعات دریافتی مدیران سایپا در صورت تامین بودجه و سرمایه، نسخه هاچ بک و کراس آنرا نیز در دستور کار دارد. صحبت از استایل خودرو در‌حال حاضر‌ بسیار ‌زود است چرا که هنوز هیچ تصویر کاملی از آن منتشر نشده است اما گفته‌ می شود طراحان سایپا با همکاری مشاوران خارجی توانسته اند به استایلی به روز و مدرن دست یابند ضمن اینکه در بخش مهندسی و ایمنی پلت فرم فوق قادر به کسب سه ستاره ایمنی نیز است که البته امتیاز بالایی برای خودروی تولیدی در سال 2018 محسوب نمی شود. همچنین براساس اطلاعات فعلی هنوز مشخص نیست که سه ستاره ایمنی براساس استاندارد های تست تصادف کدام منطقه اعلام شده است.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

براساس اطلاعاتی که تاکنون در خصوص محصولات جدید سایپا منتشر شده است. این شرکت سایپا قصد دارد تا پلتفرم XP90 تویوتا را با همکاری یک کمپانی طراحی خودرو چینی به بازار کشور معرفی کند. XP90 همان تویوتا یاریس سدان یا ویوس نسل دوم است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شده است. در اواخر عمر این اتاق و شناسه فنی، تویوتا نقشه های کلی و اطلاعات فنی آن را به صورت رسمی به برخی کمپانی های چینی فروخت. یکی از این کمپانی ها گریت وال چین بود که بر مبنا این اتاق، وولیکس C30 را طراحی کرد و به بازار جهانی فرستاد. شنیده ها حاکی از آن است که سایپا قصد دارد تا وولیکس C30 کمپانی گریت وال را به تغییرات ظاهری و جزئی به عنوان یک محصول ملی به بازار ایران معرفی کند.

سایپا SP100
اولین تصاویر از رهام سایپا SP100

گفته می شود در محصول جدید سایپا SP100، امکانات و ویژگی هایی شامل: فرمان برقی، ترمز اضطراری و ای بی اس، سیستم کنترل پایداری، سانروف، شش کیسه هوا، ایمنی عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک و... پیش بینی شده است.

اولین تصویر از رهام سایپا sp100
پیش از این نیز گفته می‌شد سایپا قصد دارد پیشرانه این خودرو را با کمک شرکت برلیانس طراحی کند و توسعه سه مدل پیشرانه 1.6 لیتری، 1.6 لیتری توربوشارژ و 1.3 لیتری توربوشارژ برای این خودرو در دستور کار قرار گرفته بود، اما براساس اطلاعات جدید دریافتی از منابع آگاه، پیشرانه خودرو معرفی شده در نمایشگاه شیراز از سری 1.65 لیتری برلیانس خواهد بود که اخیرا بر روی برلیانس های سری H300 نیز نصب شده است. اما گیربکس از نوع متفاوتی انتخاب شده و برخلاف گیربکس 4 سرعته اتوماتیک هیوندای که بر روی خودروهای برلیانس نصب می شود. از گونه شش سرعته اتوماتیک خواهد بود.

سایپا SP100
اولین تصاویر از رهام سایپا SP100

مشخصات تکمیلی سایپا رهام  SP100 [به روز رسانی] - تیر 97

طبیعتا قبل از معرفی رسمی این خودرو نمی توان قیمت دقیق را اعلام کرد اما براساس اطلاعات منابع آگاه و برخی برآورد ها می توان نتیجه گرفت که قیمت سایپا SP100 به عنوان یک خودرو نسبتا مدرن با موتور و گیربکس به روز و ایمنی متوسط در حدود 70 الی 85 میلیون تومان باشد که البته این قیمت گذاری گزاف با قیمت گذاری خودروهای دیگر سایپا نظیر کوییک نیز همخوانی دارد.

سایپا SP100
اولین تصویر از رهام سایپا SP100

پس از رونمایی این خودرو در نمایشگاه شیراز مشخص شد که سایپا نام "رهام" را برای محصول تازه خود برگزیده است. سایپا رهام ظاهرا در شش تیپ مختلف تجهیزاتی عرضه می شود و بین 1260 کیلوگرم تا 1330 کیلوگرم وزن خواهد داشت. استفاده از رینگ های 15 و 16 اینچی؛ ترمز های چهار چرخ دیسک، فنربندی مک فرسون چرخ های جلو و میله پیچشی چرخ های عقب، کروز کنترل، صندلی های برقی و چرمی، سانروف و.. (در مدل های لوکس و سوپر لوکس) از جمله ویژگی های دیگر سایپا رهام خواهد بود. همانطور که پیشتر گفته شد پیشرانه سایپا رهام از سری موتورهای 1.65 لیتری برلیانس با قدرتی در حدود 113 اسب بخار خواهد بود و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مدل های لوکس و سوپر لوکس نیز قرار است ساخت کمپانی بلژیکی پانچ باشد.

سوالات متداول کاربران درباره خودرو شاهین

قیمت شاهین سایپا در بازار چقدر است؟

قیمت نهایی سایپا شاهین همراه با مالیات بر ارزش افزوده 266 میلیون برآورد شده است.

مشخصات موتور ماشین رانا پلاس چیست؟

پیشرانه 1.5 لیتری موتور سایپا شاهین، 110 اسب بخار قدرت با گشتاور 165 نیوتن متری در اختیار کاربر قرار می دهد و با جعبه دنده دستی به بازار خواهد آمد.

امکانات سایپا شاهین چیست؟

ایربگ راننده و سرنشین جلو ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه تاشونده جانبی، سنسور پارک خودرو ، مولتی مدیا 7 اینچی ، سانروف و… جزو امکانات بارز سایپا شاهین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • mph honar
    mph honar | ۲۰ دی ۱۴۰۰

    با کد 00E2JT7 در بانکینو هدیه ۱۰۰ هزار تومانی برنده شوید / کد معرف در بلوبانک برای دریافت هدیه نقدی: MNKDYY

  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

    یه مدت از گوشه کنار جهان میخوندم که sony اول ps میده مردمش استفاده کنن بعد از چند ماه به صورت صادرات در میومد
    واسم تعجب چرا ماشینی تولید میکنن که کمتر کسی میتونه اینو بخر!!!
    پس چرا تولید میکنی که قیمتو بزاری ۲۶۶ تومن که اخرش مردم نتونن بخرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی