ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری معرفی شد

شرکت Tecno به تازگی از لنز ماکروی تلسکوپی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده که قرار است نه فقط کیفیت تصاویر ماکرو بلکه کل تجربه عکاسی با این لنز را ارتقا دهد. این لنز در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شرکت Tecno به تازگی از لنز ماکروی تلسکوپی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده که قرار است نه فقط کیفیت تصاویر ماکرو بلکه کل تجربه عکاسی با این لنز را ارتقا دهد. این لنز در واقع اولین لنز ماکروی تلسکوپی در دنیا محسوب می‌شود.

لنز تله‌فوتوی شرکت «تکنو» از بدنه بیرون می‌آید و همان طور که در ویدیوی زیر پیداست، اجازه می‌دهد بدون این که نیاز باشد خیلی به سوژه نزدیک شوید، از آن عکس بگیرید. این لنز از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی می‌کند و تکنو مدعی است که کیفیت تصاویر آن با دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند قابل مقایسه است.

لنزهای ماکروی فعلی چنین قابلیت‌هایی ندارند و این فناوری برای اولین بار معرفی شده است. تکنو می‌گوید فناوری آن‌ها اجازه استفاده از دریچه‌های دیافراگم بزرگ‌تر را می‌دهد تا بتوان عکس‌های بهتری تهیه کرد. این لنز طراحی بسیار فشرده و جمع و جوری دارد. تکنو می‌گوید این لنز فضای زیادی را در درون دستگاه اشغال نمی‌کند ولی هنوز اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی این لنز منتشر نشده است.

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا در سال 2022 به بازار می‌آید

اولین لنز ماکروی تلسکوپی دنیا

همچنین نمی‌دانیم که لنز ماکروی تلسکوپی تکنو چه زمانی به بازار می‌آید و برای اولین بار روی چه تلفن‌های هوشمند به کار گرفته خواهد شد. ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که اولین نمونه‌های مصرفی این لنز را در دنباله سال جاری میلادی در بازار ببینیم.

لنزهای ماکرو چند سالی است که وارد بازار موبایل شده‌اند، ولی اغلب صرفا برای افزایش تعداد لنزهای دوربین عقب گوشی‌ها به کار می‌روند و کاربرد چندان جذاب و خاصی ندارند. حالا این لنز شرایطی را به وجود می‌آورد تا این لنزها هم قابلیت‌های بیشتری داشته باشند و بتوانند به شکل جدی و واقعی مورد استفاده کاربران قرار بگیرند. لنزهای ماکرو در صورت استفاده صحیح می‌توانند تصاویر چشم‌نوازی را خلق کنند و سوژه‌هایی را به ثبت برسانند که عکس‌برداری از آن‌ها با دوربین معمولی گوشی معمولا ممکن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی