ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اپل ظاهرا سال 2020 شماتیک خودروی خود را به یک قطعه‌ساز ژاپنی نشان داده بود

گزارشی تازه حاکی از آن است که احتمالا یکی از مدیران قطعات اپل در ابتدای سال 2020 به سراغ یک قطعه‌ساز ژاپنی به نام Sanden رفته و اعلام کرده که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند خودروی برقی بسازند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گزارشی تازه حاکی از آن است که احتمالا یکی از مدیران قطعات اپل در ابتدای سال 2020 به سراغ یک قطعه‌ساز ژاپنی به نام Sanden رفته و اعلام کرده که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند خودروی برقی بسازند. سپس شماتیکی از خودروی این شرکت و قطعات تهویه هوای آن را به این کمپانی ژاپنی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری Nikkei Asia، اپل و Sanden درباره تولید قطعات مورد نیاز این محصول با یکدیگر گفتگوهایی داشتند. ولی به دنبال مشکلاتی که با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمد، Sanden در ماه ژوئن 2020 درگیر چالش‌های مالی شد و مذاکره درباره خودروی اپل متوقف گردید. این شرکت ژاپنی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه هوا برای خودروها در ژاپن است.

این گزارش متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره گفتگوهای میان این دو شرکت منتشر نکرده، اما برنامه‌های اپل برای تولید خودروی برقی را تایید می‌کند.

خودروی اپل با یک مدل تجاری جدید ساخته می‌شود

صنعت خودروسازی در حال تغییر است و احتمالا به سمت مدل تجاری جدیدی می‌رود که تراشه‌سازان و تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند با کمک آن موفقیت‌های زیادی کسب کردند. در این مدل تجاری خود شرکت‌ها کارخانه ساخت محصول ندارند و تمرکزشان را بر طراحی و نرم‌افزار می‌گذارند. اپل در حال حاضر در بازار موبایل با همکاری فاکسکان و چند شرکت دیگر آیفون را تولید می‌کند و به نظر می‌رسد که آن‌ها با گفتگو با Sanden به دنبال استراتژی مشابهی برای بازار خودرو هستند.

پیش‌تر «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ گفته بود که اپل کار روی پروژه خودرو را سریع‌تر کرده و به دنبال ساخت محصولی با یک سیستم تمام خودران است. گرمن مدعی است که اپل می‌خواست اتومبیل خود را در سال 2025 راهی بازار کند، اما با مشکلاتی که در طول این سال‌ها به وجود آمده، این زمان‌بندی دیگر قابل اتکا نیست. مدت‌هاست شایعاتی درباره خودروی اپل شنیده می‌شود، اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره این محصول نداریم و ظاهرا هنوز باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی