ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیزنی
تکنولوژی

دیزنی یک قدم به ساخت متاورس در پارک‌های تفریحی خود نزدیکتر شد

دیزنی با ثبت یک پتنت تحت عنوان «شبیه ساز دنیای مجازی»، یک قدم دیگر به حضور در دنیای متاورس نزدیکتر شد. این فناوری باعث می‌شود دیزنی در پارک‌های خود برای بازدیدکنندگان قابلیت‌های واقعیت مجازی ایجاد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

دیزنی با ثبت یک پتنت تحت عنوان «شبیه ساز دنیای مجازی»، یک قدم دیگر به حضور در دنیای متاورس نزدیکتر شد. این فناوری باعث می‌شود دیزنی در پارک‌های خود برای بازدیدکنندگان قابلیت‌های واقعیت مجازی ایجاد کند.

ترکیبی از دنیای واقعی و دیجیتال در پارک‌های دیزنی

دیزنی

دیزنی با ارائه این پتنت که به تازگی تایید شده، قصد دارد تا برای بازدیدکنندگان شهر بازی‌های خود، جاذبه‌های تعاملی و واقعیت افزوده‌ ایجاد کند. همچنین طبق توضیحات ارائه شده، سرگرمی‌های ارائه شده در این پتنت به صورت شخصی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، به عنوان مثال، یک بازدیدکننده می‌تواند توسط میکی ماوس استقبال شود و شخص دیگری با هری پاتر تعامل داشته باشد.

«باب چاپک»، مدیر عامل شرکت دیزنی در جریان جلسه اعلام درآمد سه ماهه چهارم دیزنی، درباره اهداف آینده این شرکت توضیحاتی را ارائه کرده بود که به نظر می‌رسد این فناوری جدید با آن مطابقت دارد. چاپک گفته بود:

تلاش‌های ما تا به امروز صرفا مقدمه‌ای برای زمانی است که بتوانیم دنیای فیزیکی و دیجیتال را به یکدیگر بیشتر متصل کنیم و امکان داستان‌سرایی بدون مرز را در متاورس دیزنی فراهم کنیم.

«تیلاک ماندادی»، مدیر ارشد استراتژی دیزنی نیز در یکی از مقاله‌های لینکدین خود به تاریخ نوامبر 2020 توضیح داده بود که به دنبال ترکیب دنیای دیجیتال و فیزیکی است. او در آن زمان نوشت:

همانطور که به آینده چشم دوخته‌ایم، تجربه‌های مربوط به پارک که از موانع فیزیکی و دیجیتالی خود فراتر می‌روند و لایه‌های جدیدی از داستان‌سرایی را ارائه می‌کنند، تمرکز بسیار هیجان انگیزی برای ما هستند.

با این حال مقامات این شرکت به نشریه LA Times اعلام کردند که این شرکت فعلا «هیچ برنامه‌ای» برای استفاده از شبیه‌ساز ندارد و افزودند که دیزنی در طول سال صدها پتنت را برای کشف فناوری‌های در حال توسعه ثبت می‌کند.

به طور کلی دیزنی 12 شهر بازی رسمی در سراسر جهان دارد که در ایالات متحده، پاریس، هنگ کنگ، ژاپن و چین واقع شده‌اند. در سال 2021 با وجود قرنطینه‌های جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، این شرکت مجموعا نزدیک به 17 میلیارد دلار درآمد داشته و باید دید حضور آن‌ها در حوزه متاورس به چه شکلی دنبال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی