ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سیارکی بزرگتر از آسمان‌خراش‌ها به سمت زمین می‌آید

سیارک‌هایی که به سمت زمین سقوط می‌کنند، همواره تهدیدی برای حیات ما هستند. این بار سیارکی که به سمت زمین می‌آید، دو و نیم برابر بزرگتر از ساختمان امپایر استیت است، اما جای نگرانی وجود ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سیارک‌هایی که به سمت زمین سقوط می‌کنند، همواره تهدیدی برای حیات ما هستند. این بار سیارکی که به سمت زمین می‌آید، دو و نیم برابر بزرگتر از ساختمان امپایر استیت است، اما جای نگرانی وجود ندارد.

ده‌ها سال است که اخترشناسان رادارهای خود را روی اجرام کیهانی تنظیم می‌کنند که به سمت زمین می‌آیند. آن‌ها قصد دارند تا مسیر پرواز این اجرام را محاسبه و تائید کنند. در محاسبات اخیر آن‌ها نشان داده شده است که روز سه شنبه، 18 ژانویه سیارکی که درحال پرواز به سمت زمین است، از کنار آن به‌طوری عبور خواهد کرد که تهدیدی برای حیات در کره زمین نباشد.

همانطور که از نام آن مشخص است – سیارک «PC1 1994(7482)» - این سیارک در سال 1994 کشف شد و طبق گفته دانشمندان، به دلیل انداره بزرگی که دارد (3280 فوت و یا حدود 0.6 مایل) و نزدیکی به زمین در طول پروازهای قبلی، در دسته سیارک‌های «خطرناک» قرار می‌گیرد.

سیارک

این سیارک که با سرعتی در حدود 43000 مایل در ساعت (69200 کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند، در 18 ژانویه به فاصله 1.2 میلیون مایلی (1.9 میلیون کیلومتری) سطح زمین خواهد رسید که کمی بیش از پنج برابر فاصله زمین تا ماه است – پس جایی برای نگرانی نیست.

محاسبات نشان می‌دهد این سیارک با عبور از کنار زمین در این تاریخ، تا 200 سال دیگر بازنخواهد گشت (در این بین ستاره‌شناسان به دیگر سیارک‌هایی چشم خواهند دوخت که در گروه خطرناک دسته‌بندی می‌شوند)

سیارک را رصد کنید

یکی از موضوعات هیجان‌انگیز در سقوط PC1 1994 7482 در هفته آینده این است که افراد می‌توانند حتی با یک تلسکوپ معمولی، فرصت مشاهده آن را با سرعت بسیار بالایی که دارد، داشته باشند. سایت‌های مختلف توضیحات مفصلی در مورد اینکه باید به کدام ناحیه آسمان نگاه کرد و دقیقا چه چیزی را باید دنبال کرد، ارائه داده‌اند.

احتمال برخورد یک سیاره سنگی عظیم فضایی به زمین یک نگرانی واقعی است که ناسا را وادار کرده تا ماموریت «DART» خود را با هدف بررسی سیارک‌ها آغاز کند و تلاش کند تا ببیند آیا می‌توان مسیر آن‌ها را تغییر دهد یا خیر. اگر این آزمایش به هدف خود در تغییر مسیر سیارک‌ها دست یابد، این سیستم راهی مناسب برای حفاظت از زمین در برابر هرگونه جرم خطرناکی است که به سمت آن می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی