ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

کارگاه‌های بین‌المللی سیستم‌های یکپارچه تولید و اتوماسیون صنعتی برای اولین بار در ایران طراحی و برگزار می‌شود

اولین کارگاه بین‌المللی ERP/MES (طراحی سیستم‌های یکپارچه مدیریت عملیات تولید) در ایران با همکاری سه‌جانبه انجمن جهانی اتوماسیون صنعتی بخش فرانسه (ISA France)، مرکز تحقیقات و توسعه شرکت فناپ و دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

اولین کارگاه بین‌المللی ERP/MES (طراحی سیستم‌های یکپارچه مدیریت عملیات تولید) در ایران با همکاری سه‌جانبه انجمن جهانی اتوماسیون صنعتی بخش فرانسه (ISA France)، مرکز تحقیقات و توسعه شرکت فناپ و دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این کارگاه در مرداد ماه امسال و به مدت 6 روز با هدف آموزش دانش روز حوزه تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های تولید یکپارچه در بستر انقلاب صنعتی چهارم برگزار شد. محتوای علمی اولین کارگاه بین‌المللی ERP/MES در قالب مفاهیم بنیادی سیستم‌های یکپارچه، دوره آموزشی استاندارد ANSI/ISA-95 (Enterprise-Control System Integration) و مفاهیم کاربردی سیستم‌های تولید ارائه شد.

شرکت‌کنندگانی که کارگاه تخصصی را با موفقیت به پایان رساندند، گواهینامه دوزبانه دانشگاه صنعتی شریف و همچنین گواهینامه ISA France را در حوزه Enterprise-Control System Integration دریافت کردند.

شرکت‌کنندگان حاضر در اولین کارگاه بین‌المللی ERP/MES مدیران و متخصصانی از سازمان‌های سولیکو، فولاد آلیاژی ایران، آلومینات، Subsea 7 و چند سازمان صنعتی دیگر بودند. در نظرسنجی به عمل آمده از شرکت‌کنندگان، رضایت از مدرسان 86.27 درصد، رضایت از محتوای علمی ارائه شده  81.5 درصد و رضایت از شیوه برگزاری کارگاه 92.8 درصد اعلام شد.

برگزاری کارگاه‌های مرتبط با سیستم‌های تولید و اتوماسیون صنعتی در بهمن و اسفند

پس از این تجربه موفق و به منظور شناخت بنیادین مفاهیم و انتقال مهارت‌های این حوزه، اولین کارگاه بین المللی ERP / MES / PCS / PLM (طراحی اتوماسیون برای سیستم‌های سایبر- فیزیکی در انقلاب صنعتی چهارم)، از 27 دی تا 18 بهمن ماه 1400 برگزار می‌شود.

کارگاه ERP / MES

مخاطبان این کارگاه تخصصی شامل تحلیلگران سیستم‌های تولید، اتوماسیون صنعتی، مدیریت چرخه عمر محصول و برنامه‌ریزی منابع سازمان، مدیران پروژه، متخصصان سازمان‌های بهره‌بردار از این سیستم‌ها و همچنین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی صنایع، کنترل و مکانیک هستند. این کارگاه تخصصی با ارائه دوره آموزشی استاندارد ANSI/ISA-88 (IEC 61512) و در زمینه‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)، سیستم اجرای تولید (MES)، سیستم کنترل فرایند (PCS) و مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) تشکیل می‌شود.

شرکت کنندگانی که کارگاه تخصصی ERP / MES / PCS / PLM را با موفقیت به پایان می‌رسانند، گواهینامه دوزبانه دانشگاه صنعتی شریف و همچنین گواهینامه ISA France را در حوزه طراحی اتوماسیون برای سیستم‌های سایبر- فیزیکی در انقلاب صنعتی چهارم دریافت کرده و می‌توانند به عنوان متخصص تحلیل، طراحی و استقرار سیستم‌های کنترل و اجرای فرایند تولید در حوزه سیستم‌های برنامه‌ریزی سازمان (ERP) مشغول به کار شوند.

در همین راستا، کارگاه بین‌المللی امنیت و فناوری ارتباطات در اتوماسیون صنعتی، با ارائه دوره آموزشی استاندارد ANSI/ISA-99 (IEC 62443) در زمینه شبکه‌های ارتباطی صنعتی-امنیت فناوری اطلاعات برای شبکه‌ها و سیستم‌ها، در اسفند ماه 1400 برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در اولین کارگاه بین المللی ERP / MES / PCS / PLM می‌توانید به وبگاه مرکز تحقیقات و توسعه شرکت فناپ مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی