ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: امیکرون جان افراد غیرواکسینه و مسن را تهدید می‌کند

مدیران سازمان بهداشت جهانی مدعی‌اند که کرونا امیکرون برای جان افرادی که واکسن نزده‌اند، تهدید بزرگی محسوب می‌شود. همچنین ریسک مرگ و میر با این واریانت در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مدیران سازمان بهداشت جهانی مدعی‌اند که کرونا امیکرون برای جان افرادی که واکسن نزده‌اند، تهدید بزرگی محسوب می‌شود. همچنین ریسک مرگ و میر با این واریانت در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند نسبت به سایر افراد بالاتر است. این گونه در حال حاضر در همه کشورهایی که دارای قابلیت‌های مطلوب تشخیص دنباله‌های ژنتیکی هستند، شناسایی شده و احتمالا در همه کشورهای جهان وجود دارد.

به گزارش CNBC، دکتر «مایک رایان»، رئیس برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی در یک پرسش و پاسخ آنلاین در شبکه‌های اجتماعی گفت افرادی که واکسن نزده‌اند در صورت ابتلا به سویه امیکرون در معرض نمونه‌های حاد بیماری قرار دارند و حتی احتمال مرگ آن‌ها بالاتر است. رایان افزود: «امیکرون همچنان تهدید بزرگی برای زندگی و سلامت این افراد محسوب می‌شود.»

او یادآور شد که در سوی دیگر، افراد واکسینه در صورت ابتلا به سویه جدید بیماری خفیفی را تجربه می‌کنند. به همین خاطر او به همه مردم توصیه کرد که اگر تاکنون واکسن نزده‌اند، حتما هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنند.

کادر درمان مقابله با کرونا

ریسک امیکرون برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بالاست

«ماریا ون کرخوف»، مدیر فنی کووید-۱۹ سازمان بهداشت جهانی هم متذکر شد امیکرون افراد مسن و کسانی را که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در مقایسه با سایر افراد بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. او افزود: «می‌دانیم که نرخ مرگ و میر با امیکرون با افزایش سن بالا می‌رود. همچنین داده‌های برخی کشورها نشان می‌دهد که افراد با حداقل یک بیماری زمینه‌ای در صورت ابتلا به امیکرون در مقایسه با دلتا در معرض ریسک بستری و مرگ بالاتری قرار می‌گیرند.»

ون کرخوف تایید کرد که از زمان آغاز موج امیکرون بیماران کمتری جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع ریسک نمونه‌های حاد بیماری و بستری شدن نسبت به دلتا پایین‌تر بوده است. اما وخامت کمتر به معنای این نیست که امیکرون فقط باعث بیماری خفیف می‌شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است چون افراد هنوز به خاطر ابتلا به این واریانت جدید راهی بیمارستان می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی