ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت بین الملل
اینترنت و شبکه

وزیر ارتباطات از بازگشت ۴۳۰ گیگابیت پهنای باند به ظرفیت اینترنت بین‌الملل پس از 2 ماه خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد 430 گیگابیت پهنای باند که از ظرفیت اینترنت بین الملل از دست رفته بود بار دیگر در دسترس قرار گرفته است. اواسط آذرماه امسال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد 430 گیگابیت پهنای باند که از ظرفیت اینترنت بین الملل از دست رفته بود بار دیگر در دسترس قرار گرفته است.

اواسط آذرماه امسال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند به دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت کشور ایجاد شده است.

این امر موجب شده بود تا 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل این شرکت از دسترس خارج شود. اما شب گذشته «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات با انتشار پستی در اینستاگرام خود از بازگشت این ظرفیت از دست‌رفته خبر داد:

«حدود دو ماه پیش یکی از کابل‌های فیبرنوری دریایی به سمت قطر قطع شد و 430 گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد و این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را 7 درصد کاهش داد.»

او در ادامه به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از چنین اختلال‌هایی اشاره کرد و گفت: «با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این 430 گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت. در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است.»

زارع‌پور در پایان وعده داده هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه است.

آیا کیفیت اینترنت بهبود پیدا می‌کند؟

گفتنی است در همان روزهای ابتدایی قطعی پیش آمده، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به زمان‌بر بودن بازیابی این مسیر قطع شده، اقدامات فوری جهت تأمین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گیرد.

به نظر می‌رسد این موضوع تا حدی بتواند کیفیت اینترنت کشور را که طی ماه‌های اخیر با افت قابل ملاحظه‌ای همراه شده است را بهبود ببخشد. بحث افت کیفیت و سرعت اینترنت تنها به قطعی رخ داده باز نمی‌گردد؛ پیش از این اتفاق و اواخر شهریورماه نارضایتی‌ها نسبت به این افت سرعت افزایش یافت. ماجرا تا جایی ادامه یافت که نماینده مجلس در واکنش به کندی اینترنت در اظهاری کم سابقه از وزیر ارتباطات خواست پایش را از روی سیم بردارد!

وزیر ارتباطات نیز طی ماه‌های اخیر بارها دستور پیگیری افت کیفیت اینترنت را صادر کرده بود اگرچه در برخی موارد کندی اینترنت را ناشی از فضاسازی برخی افراد می‌دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۲ دی ۱۴۰۰

    به تجربه ثابت شده متأسفانه هر کاندیدی روی هر موضوعی زوم کند لابد بنادارد همان را خرابتر کند. از روی کار آمدن دولت فعلی هم، وضع خراب ترنت ایران، افتضاح شده. حالا هی سیاست را -بی‌ربط- به هرجای زندگی فروکن و بگو مردم سیاه‌نمایی میکنند!
    امّا دروغگو دشمن خداست
    و السلام

مطالب پیشنهادی