ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل 3 و بی ام و m3
اخبار خودرو

تسلا در یک قدمی ب‌ام‌و؛ ساخته ایلان ماسک پر فروش‌تر از محصولات لکسوس و مرسدس بنز

بر اساس آمار منتشر شده، کمپانی آلمانی ب‌ام‌و پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱ بوده است. این شرکت موفق شده در سال گذشته ۳۳۶,۶۴۴ دستگاه از محصولات خود را در خاک این کشور پهناور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

بر اساس آمار منتشر شده، کمپانی آلمانی ب‌ام‌و پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱ بوده است. این شرکت موفق شده در سال گذشته ۳۳۶,۶۴۴ دستگاه از محصولات خود را در خاک این کشور پهناور به فروش رسانده و برای سومین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس را از آن خود کند. اما نکته تامل‌برانگیز این که فاصله تسلا با ب‌ام‌و بیش از هر زمان دیگری کاهش یافته و این کمپانی آمریکایی در فاصله یک قدمی برند آلمانی است.

تسلا

هر چند تسلا آمار فروش منطقه‌ای خود را منتشر نمی‌کند، ولی طبق پیش‌بینی‌های یکی از موسسات، این شرکت حدود ۳۱۳,۴۰۰ دستگاه خودرو در سرزمین مادری خود به فروش رسانده است. اگر این پیش‌بینی درست باشد، باید گفت تسلا توانسته از نظر فروش بر برندهای بزرگی مثل لکسوس، مرسدس بنز و آئودی غلبه کند.

بد نیست اشاره کنیم تسلا در سال ۲۰۲۱ رکورد فروش ۹۳۶,۱۷۲ خودرو را ثبت کرده؛ این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به میزان بسیار چشمگیر ۸۷,۴ درصد رشد داشته است.

تسلا

اگر بخواهیم وارد جزئیات مربوط به آمار فروش سایر برندها شویم، باید بگوییم پس از ب‌ام‌و و تسلا،  لکسوس با تحویل ۳۰۴,۴۷۵ خودرو به رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین برندهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱ دست یافته است. پس از این برند محبوب ژاپنی، مرسدس بنز با فروش ۲۷۶,۱۰۲ دستگاه از محصولات خود به رتبه چهارم رسیده که چندان در خور نام و اعتبار این کمپانی نیست. آئودی هم با فروش ۱۹۶,۰۳۸ خودرو در رتبه پنجم ایستاده است.

آئودی

بطور کلی باید گفت مشتریان آمریکایی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۲ میلیون خودروی لوکس خریداری کرده‌اند. این رقم معادل ۱۴.۷ درصد از کل خودروهای به فروش رسیده در خاک این کشور است. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تسلا حالا ۱۴ درصد از بازار خودروهای لوکس ایالات متحده را در اختیار دارد.

تسلا

ناگفته نماند به خاطر تقاضای بالا از یک سو و آغاز تولید در تگزاس از سوی دیگر، انتظار می‌رود تسلا به رشد سریع خود ادامه داده و سال آینده از ب‌ام‌و عبور کند. البته در این بین برخی معتقد هستند تسلا اصلا یک برند لوکس نیست و تفاوت‌های زیادی با دیگر برندهای این حوزه دارد. با توجه به ایرادات فراوانی که محصولات این کمپانی از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ دارند، شاید اعتقاد این دسته چندان هم بیراه نباشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۲ دی ۱۴۰۰

    ایرادات فراوان تسلا؟
    اگه سر شار از ایراد بود که مرفروش نمیشد

    • realtime
      realtime | ۲۲ دی ۱۴۰۰

      تو مونتاژ گاف زیاد میده

مطالب پیشنهادی