ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاکستان
تکنولوژی

بانک مرکزی پاکستان قصد دارد معاملات رمزارزها را ممنوع کند

بانک دولتی پاکستان (SBP) نیز پس از چین و عربستان سعودی به دنبال ممنوعیت تمام معاملات رمزارزها در این کشور است. گزارش شده است که دادگاه عالی ایالت سِند پاکستان درباره وضعیت قانونی رمزارزها در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بانک دولتی پاکستان (SBP) نیز پس از چین و عربستان سعودی به دنبال ممنوعیت تمام معاملات رمزارزها در این کشور است.

گزارش شده است که دادگاه عالی ایالت سِند پاکستان درباره وضعیت قانونی رمزارزها در این کشور جلسه‌ای را با حضور چندین مقام پاکستانی از جمله SBP برگزار کرده و سندی را به دادگاه ارائه کرده‌اند که استدلال می‌کند رمزارزها از جمله بیت‌کوین (BTC) غیرقانونی هستند و نمی‌توان از آن‌ها برای تجارت استفاده کرد.

بیانیه بانک مرکزی پاکستان علیه صرافی‌ها

پاکستان

به گزارش شبکه خبری محلی Samaa TV در این سند به حداقل 11 کشور جهان از جمله چین و عربستان سعودی اشاره شده که تصمیم به ممنوعیت رمزارزها گرفته‌اند. ظاهرا بانک مرکزی پاکستان نه تنها از دادگاه درخواست کرده تا معاملات رمزارزها را ممنوع کند، بلکه برای صرافی‌ها نیز مجازات‌هایی را در نظر بگیرد.

SBP در سند خود همچنین با اشاره به چندین تحقیق انجام شده توسط آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان به خطرات محافظت از سرمایه‌گذاران و همچنین نگرانی‌های مربوط به پولشویی و تروریسم اشاره کرد. FIA در اوایل ژانویه تحقیقات خود علیه بایننس، بزرگترین صرافی جهان را به اتهام ارتباط با کلاهبرداری چند میلیون دلاری رمزارز در این کشور آغاز کرده بود.

هرچند SBP در سند خود به ممنوعیت کلی معاملات رمزارزها توصیه دارد، دادگاه عالی سِند هنوز چنین دستوری را صادر نکرده است.

در عوض، دادگاه دستور داده تا درخواست بانک به وزارتخانه‌های دارایی و قانون ارسال شود تا وضعیت قانونی رمزارزها در کشور توسط آن‌ها تعیین شود و مشخص کنند که آیا ممنوعیت آن‌ها بر اساس قانون تصمیم درستی است یا خیر.

SBP در گذشته نیز برای ممنوعیت رمزارزها تلاش کرده است. آن‌ها در آوریل 2018 با استدلال به این موضوع که رمزارزها مانند بیت‌کوین پول قانونی نیستند و توسط دولت پاکستان صادر یا تضمین نشده‌اند، برای عملی کردن تصمیم خود تلاش کردند. با این وجود هنوز موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند و باید دید در آینده چه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی