ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپایکوژن
علمی

واکسن کرونا اسپایکوژن تاییدیه دوز سوم را دریافت کرد

وزارت بهداشت کشور به طور رسمی اعلام کرد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا اسپایکوژن برای تمام افراد بالای 18 سال مجوزهای لازم را دریافت کرد و از هفته آینده تزریق دوز سوم آن آغاز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

وزارت بهداشت کشور به طور رسمی اعلام کرد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا اسپایکوژن برای تمام افراد بالای 18 سال مجوزهای لازم را دریافت کرد و از هفته آینده تزریق دوز سوم آن آغاز خواهد شد.

دکتر «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای اعلام کرد که طبق تحقیقات انجام شده و تاییدیه سازمان غذا و دارو، تزریق واکسن اسپایکوژن به عنوان دوز سوم تمام واکسن‌های داخلی تایید شده و افرادی که سه ماه از زمان نوبت قبلی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

با این وجود اسپایکوژن هم اکنون برای گروه سنی 18 تا 50 سال به عنوان دوز اول و دوم و برای تمامی افراد بالای 18 سال به عنوان دوز و نوبت سوم قابل تزریق است.

اسپایکوژن

براساس مطالعات انجام شده، پس از تزریق دوز سوم اسپایکوژن، واکسن تا 25 برابر باعث افزایش میزان آنتی‌بادی خنثی‌کننده افراد می‌شود.

واکسن کرونا اسپایکوژن

واکسن یاد شده توسط شرکت سیناژن ایران و با همکاری شرکت استرالیایی Vaxine بر مبنای پروتئین نوترکیب ساخته و موفق شد تا در مهر ماه از سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری دریافت کند. اسپایکوژن حاوی قسمتی از ویروس کرونا است که باعث ایجاد ایمنی در برابر ویروس می‌شود و در ساخت آن از نمونه زنده یا کشته‌ شده ویروس استفاده نشده است.

فاز اول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی در تابستان سال جاری به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده بود. در جریان این آزمایش، واکسن در کشور استرالیا به 40 فرد بزرگسال بین 18 تا 65 سال در دو گروه مختلف تزریق شد و هیچگونه عارضه جدید در داوطلبان مشاهده نشد و عمده عوارض جانبی گزارش شده آن شامل سردرد و احساس خستگی بوده است.

در نهایت طبق گفته مدیر عامل شرکت سیناژن، تزریق دوز سوم این واکسن از هفته آینده در مراکز واکسیناسیون اعلام شده، آغاز خواهد شد و احتمالا اخبار تکمیلی بیشتری درباره آن منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی