ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Angry Birds
تکنولوژی

معرفی بازی Angry Birds Journey؛ جدال دوباره پرندگان خشمگین با خوک‌ها

تقریبا کمتر کسی است که با بازی‌های Angry Birds و پرنده‌های خشمگینش که همیشه با خوک‌های سبز رنگ آن دشمنی دارند، آشنا نباشد. اولین نسخه آن سال 2009 برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شد و در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

تقریبا کمتر کسی است که با بازی‌های Angry Birds و پرنده‌های خشمگینش که همیشه با خوک‌های سبز رنگ آن دشمنی دارند، آشنا نباشد. اولین نسخه آن سال 2009 برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شد و در این مطلب قصد داریم نسخه جدید این سری یعنی بازی Angry Birds Journey را معرفی کنیم.

معرفی بازی Angry Birds Journey

بازی Angry Birds Journey

از انتشار اولین نسخه بازی Angry Birds بیش از یک دهه می‌گذرد. نسخه اولیه برای تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین‌های زمان خودش، زمان زیادی لازم نداشت و تقریبا مدت کوتاهی بعد از عرضه تمام بازیکنان چه روی موبایل و چه در رایانه‌های خود با پشتیبانی از ویندوز درباره آن حرف می‌زدند.

بازی از همان ابتدای کار خود مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت که دلایل بسیار مهمی در این رابطه دخیل بودند. از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت بازی در زمان انتشار اولیه می‌توان به گیم پلی و ساختار جذاب آن اشاره کرد. در واقع بازیکنان در این بازی، تنها یک هدف داشتند و آن هم شلیک پرندگان به سمت خوک‌های خبیث درون بازی بود اما سیستم نشانه گرفتن و پرتاب بازی بسیار جذاب طراحی شده بود و به اصطلاح «اعتیادآور» بود.

از جمله دلایل دیگری که باعث محبوب شدن این عنوان در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی و منتقدان شد، طراحی آن است که استودیو «راویو» (Rovio) در این زمینه نیز سنگ تمام گذاشته و یکی از خوش ساخت‌ترین بازی‌های کوچک دهه‌های اخیر را توسعه داده است.

اما از سال 2009 و انتشار نسخه اولیه بازی، تاکنون بیش از 20 عنوان دیگر از سری Angry Birds منتشر شدند که شاید محبوب‌ترین آن‌ها Angry Birds Rio باشد. در واقع بازی‌های بعدی این سری هرچند همچنان عناوین خوبی محسوب می‌شوند اما به هیچ وجه تجربه سرگرم‌کننده بازی اول را ارائه نکردند.

به همین دلیل راویو با بازی Angry Birds Journey یک بار دیگر به اصل این سری بازگشته و بازی تقریبا بر اساس همان نسخه اولیه ساخته شده است. یعنی همچنان بازیکنان باید با قلاب درون بازی، پرندگان را به سمت خوک‌ها پرتاب کنند، سازه‌های آن‌ها را خراب کنند و به مراحل بعدی بروند اما برخی تغییرات جزئی در این نسخه نسبت به نسخه اولیه وجود دارد.

سبک بازی پازل یا معمایی است. بنابراین شاید مراحل ابتدایی بسیار ساده باشند (مخصوصا اگر تجربه بازی اول را داشته باشید) اما به مرور زمان همه چیز سخت‌تر می‌شود و تکمیل کردن برخی مراحل بسیار چالش برانگیز خواهد شد.

در Angry Birds Journey هم مانند نسخه اصلی با پرندگان متفاوتی مواجه هستیم که هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارد. برای مثال اگر بازی‌های این فرانچایز را تجربه کرده باشید، می‌دانید که پرنده مشکی به عنوان یک بمب عمل می‌کند و پرنده زرد با سرعت بیشتری می‌تواند موانع را از بین ببرد.

بازی Angry Birds Journey

البته این بار با پرندگان جدید هم روبرو هستیم که ویژگی‌های تازه‌ای را به همراه دارند و در واقع روش‌های بیشتری برای از بین بردن خوک‌ها ارائه شده است. مهم‌تر اینکه به مرور زمان، قابلیت‌های بیشتری نیز در اختیار شما قرار خواهند گرفت که تجربه بازی را سرگرم‌کننده‌تر و چالش برانگیزتر می‌کنند.

علاوه بر پرندگان، در برخی مراحل نیز با خوک‌ها مواجه نخواهید شد. به عنوان مثال در برخی مراحل باید با پرتاب پرندگان خود، حیوانات دیگری را از قفس آزاد کنید یا حتی باعث شوید تا بادکنک‌هایی به هوا رها شوند که هرکدام از آن‌ها چالش‌های مخصوص به خود را دارند.

گیم پلی بازی سفر پرندگان خشمگین

با این حال یکی از تغییرات این بازی نسبت به نسخه اصلی که شاید زودتر متوجه آن خواهید شد، عدم نیاز به ضربه روی صفحه برای فعال کردن ویژگی آن‌ها است. در بازی اول، زمانی که یکی از پرندگان را به سمت خوک‌ها پرتاب می‌کردید، لازم بود تا یک بار دیگر روی صفحه ضربه بزنید تا ویژگی مربوط به آن (مانند انفجار یا افزایش سرعت) فعال شود. این بار زمانی که پرندگان به موانع برخورد کنند ویژگی آن‌ها نیز فعال می‌شود و در واقع بازی ساده‌تر شده است.

اگر به یاد داشته باشید، در هر مرحله از نسخه اولیه بازی Angry Birds تنها یک سازه در مقابل شما وجود داشت که با نابود کردن آن و از بین بردن خوک‌ها، مرحله نیز تمام می‌شد و میزان امتیازات یا ستاره‌های کسب شده خود را مشاهده می‌کردید. این با اما هر مرحله از سه (یا چهار) بخش مختلف تشکیل شده و در انتها مراحل همچنین هیچ خبری از ستاره‌ها وجود ندارد.

بازی دارای گرافیک کارتونی و رنگارنگ جذابی است و موسیقی و صداگذاری آن نیز به همان اندازه جذاب طراحی شده است. به طور کلی بازی از نظر طراحی جذابیت خود را حفظ کرده و ظاهر شخصیت‌ها نیز مانند بازی‌های قبلی به خوبی طراحی شده است. با این وجود ظاهر برخی پرنده‌های جدید مانند قبل ممکن است جذاب نباشند اما این امر هیچ تاثیری روی سرگرم کننده بودن بازی نمی‌گذارد. با این حال، بازی‌های Angry Birds در بخش گرافیک همیشه عملکرد خوبی داشته‌اند و همچنان جذابیت خود را حفظ کرده‌اند.

بازی Angry Birds Journey

کنترل‌های بازی نیز مانند عناوین قدیمی‌تر این سری هستند و درک و یادگیری آن‌ها ساده است. به همین روش قبلی باید پرندگان درون قلاب را به عقب بکشید و آن‌ها را بر اساس هدف‌ها خود با جابجا کردن دست روی نمایشگر تنظیم کنید. رابط کاربری نیز بسیار ساده و قابل درک است و حتی اگر سابقه تجربه بازی‌های قبلی را نداشته باشد، همه چیز را متوجه خواهید شد.

بازی هم اکنون به صورت کاملا رایگان ارائه شده و یکی از بازی‌های جدید نیز محسوب می‌شود که سال 2021 منتشر شده است. با این حال راویو در بازی خود به شدت از خریدهای درون برنامه‌ای استفاده کرده و تقریبا با ارز درون بازی و بسته‌های ابتدایی می‌توانید هر چیزی را خریداری کنید. با این حال اگر به صورت پیش فرض با خود بازی نیز جلو بروید، بسیاری از آیتم‌های جدید را کسب خواهید کرد.

به طور کلی بازی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است و به نظر می‌رسد Rovio پس از مدت‌ها بازی خوبی در سری Angry Birds منتشر کرده است. Angry Birds Journey پس از عناوینی که چندان مورد استقبال قرار نگرفتند، پتانسیل بسیار خوبی دارد، اما همچنان می‌توان با ارائه ویژگی‌های بیشتری باعث بهبود تجربه آن برای بازیکنان شد و طبیعتا به‌روزرسانی‌هایی برای آن منتشر می‌شود.

اگر به دنبال تجربه یک بازی جذاب، سرگرم کننده و بسیار چالش برانگیز و اعتیادآور هستید، تجربه Angry Birds Journey را به هیچ وجه از دست ندهید. همچنین برای اجرای آن حتما به گوشی‌های پرچمدار یا قدرتمند نیازی ندارید و با یک دستگاه میان رده می‌توانید آن را بازی کنید.

دانلود بازی Angry Birds Journey

بازی Angry Birds Journey

بازی هم اکنون برای گوشی‌های اندروید و iOS منتشر شده و روی پلتفرم‌های گوگل پلی‌ و اپ استور یا استورهای داخلی کافه بازار و مایکت قرار گرفته است.

از نظر آمار، در گوگل پلی بیش از یک میلیون کاربر نسبت به نصب بازی اقدام کرده‌اند و تاکنون موفق به کسب نمره 4.6 شده است. کاربران اپ استور نیز از بازی راضی بوده‌اند، زیرا در این فروشگاه نیز نمره 4.7 برای آن ثبت شده. با این وجود اگر آمار و نظرات ثبت شده کاربران نیز برای شما اهمیت دارید، متوجه خواهید شد که با یک بازی قابل توجه روبرو هستیم. در ادامه می‌توانید این بازی را به صورت رایگان از استورهای معرفی شده دانلود کنید.

Angry Birds Journey

Angry Birds Journey

سازنده: Rovio Entertainment Corporation قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 215/142 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی