ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برگزاری مسابقات رایانه ای
فناوری ایران

چگونه سایت‌های مجاز برگزاری مسابقات رایانه‌ای در کشور را تشخیص دهیم؟

اگر طرفدار بازی‌های رایانه‌ای و علاقمند به شرکت در مسابقات این حوزه هستید بایستی کاملا با سایت‌های مجاز برگزاری این دسته از مسابقات آشنا شوید. عدم آشنایی ممکن است به قیمت سوء استفاده از اطلاعات ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

اگر طرفدار بازی‌های رایانه‌ای و علاقمند به شرکت در مسابقات این حوزه هستید بایستی کاملا با سایت‌های مجاز برگزاری این دسته از مسابقات آشنا شوید. عدم آشنایی ممکن است به قیمت سوء استفاده از اطلاعات هویتی شما یا خالی شدن حساب بانکی‌تان شود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اخیرا با انتشار ویدئویی، درباره شرایط و ویژگی‌های سایت‌های مجاز برگزاری مسابقات رایانه‌ای اطلاع‌رسانی کرده است.

براساس اعلام این مرکز سایتی که مسابقات رایانه‌ای را برگزاری می‌کند بایستی علاوه‌بر اینماد، دارای مجوز از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باشد. همچنین از ارائه بازی‌های غیرمجاز، نامناسب برای رده سنی مخاطب خودداری کرده و در آن خبری از شرط‌بندی یا تبادل غیرشفاف مالی نباشد.

این بنیاد به سایت‌ها و مراکز علاقمند برای برگزاری چنین رویدادهایی یادآور می‌شود که برای برگزاری مسابقه رایانه‌ای آنلاین (برخط) یا حضوری بایستی از نهاد مربوطه مجوز بگیرند. فرایند اخذ مجوز 15 روز بوده و با ارائه مدارک و استعلام بازی‌های مورد استفاده، شدنی است. برگزارکننده باید حداقل یک ماه قبل از فراخوان برگزاری مسابقه، مدارک مورد نیاز را از جمله طرح برگزاری مسابقه، تضمین لازم برای اهدای جوایز و … را ارسال کند.

افراد نیز برای آگاهی یافتن از مجوز مسابقات یا شکایت از سایت‌های برگزار کننده چنین مسابقاتی می‌توانند با مرکز مشاوهر و تماس بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای به شماره تلفن 02158129 تماس حاصل کنند.

از جمله تخلفات برگزاری مسابقات می‌توان به اخذ جوایز توسط برگزارکننده، عوامل وی یا داوران مسابقه؛ عدم اعطای جوایز مطابق شرایط اعلامی، عدم رعایت بازۀ زمانی و تغییر مکان و سطح برگزاری و… اشاره کرد.

گفتنی است طی سال‌های اخیر بارها برخی وب‌سایت‌های بدون مجوز اقدام به برگزاری مسابقات رایانه‌ای کرده و با ارائه درگاه‌های جعلی، حساب بانکی افراد علاقمند به این رویدادها که قصد ثبت‌نام و واریز وجه برای حضور در مسابقات را داشته‌اند؛ خالی کرده‌اند. از همین روی لازم است پیش از ثبت نام در چنین مسابقاتی، مجوز برگزاری آن را بررسی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی