ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لکسوس LX مخصوص آفرود
اخبار خودرو

لکسوس LX مخصوص آفرود رونمایی شد؛ بیابان‌گردی در اوج رفاه و آسایش

گروه تویوتا با دستی پر در این دوره از نمایشگاه خودروی توکیو حاضر شده است. یکی از نمایندگان پر سر و صدای این کمپانی نسخه ویژه از شاسی‌بلند لوکس و پرچمدار لکسوس LX است. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

گروه تویوتا با دستی پر در این دوره از نمایشگاه خودروی توکیو حاضر شده است. یکی از نمایندگان پر سر و صدای این کمپانی نسخه ویژه از شاسی‌بلند لوکس و پرچمدار لکسوس LX است. این نسخه با همکاری شرکت Jaos ارتقا پیدا کرده تا توانایی‌های بهتری در عبور از مسیرهای آفرود داشته باشد.

لکسوس LX مخصوص آفرود

لکسوس LX مخصوص آفرود روی رینگ‌های ۲۰ اینچی و تیتانیوم طلایی Enkei حرکت می‌کند. این رینگ‌ها با تایرهای همه‌جا‌روی ساخت شرکت تویو احاطه شده‌اند. نکته جالب توجه این که در تریم آفرود از نسخه تولید انبوه لکسوس، برای مقابله بهتر با ناهمواری‌ها رینگ‌ها ۱۸ اینچی هستند.

لکسس LX مخصوص آفرود

همانند دیگر خودروهای شاسی‌بلند جان‌سخت، در لکسوس LX مخصوص آفرود هم از سینی‌های مخصوص سپر و محافظ‌های پلاستیکی در قسمت‌های مختلف بدنه استفاده شده است. این محافظ‌ها از جمله لبه گلگیرها جنسی از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن دارند.

لکسس LX مخصوص آفرود

لکسوس LX حاضر در نمایشگاه خودروی توکیو بر اساس نسخه LX 600 توسعه پیدا کرده است. در زیر کاپوت این نسخه یک موتور ۳.۵ لیتری توین توربو V6 قرار دارد. این موتور می‌تواند ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ هم به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک محول شده است.

لکسس LX مخصوص آفرود

بد نیست اشاره کنیم برند لوکس لکسوس شاسی بلند پرچمدار خود را در برخی بازارها با یک موتور ۳.۳ لیتری شش سیلندر تویین توربو نیز عرضه می‌کند. این موتور هم ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد و نیروی تولیدی آن از طریق همان گیربکس ۱۰ سرعته به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

لکسوس LX مخصوص آفرود

در رابطه با سرنوشت این پروژه جذاب اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته و مشخص نیست که آیا چنین نسخه‌ای از لکسوس LX به طور انبوه وارد بازار خواهد شد یا خیر. ناگفته نماند به غیر از این خودرو، گروه تویوتا با چند مدل دیگر از جمله نسخه GRMN یاریس در توکیو حضور پیدا کرده که در مطالب آتی به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی