ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
تکنولوژی

یک توسعه‌دهنده سرویس اپل CarPlay را توسط رزبری پای به تسلای خود اضافه کرد

در حالی که خودروهای تسلا به صورت پیش‌فرض از CarPlay پشتیبانی نمی‌کنند، اکنون یک توسعه‌دهنده راهی برای اجرای سیستم هوشمند اپل در تسلا ارائه کرده تا رانندگان از طریق نمایشگر خودرو به آیفون خود و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

در حالی که خودروهای تسلا به صورت پیش‌فرض از CarPlay پشتیبانی نمی‌کنند، اکنون یک توسعه‌دهنده راهی برای اجرای سیستم هوشمند اپل در تسلا ارائه کرده تا رانندگان از طریق نمایشگر خودرو به آیفون خود و برخی سرویس‌های اپل دسترسی داشته باشند.

هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان، پشتیبانی از سیستم هوشمند CarPlay اپل را برای سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) خودروهای خود ارائه کرده‌اند اما تسلا به دلایل دیگری از انجام این کار صرف نظر کرده است. با این وجود «میکال گاپینسکی» توسعه‌دهنده لهستانی برای رانندگان تسلا راه حلی ارائه کرده تا از طریق نمایشگر خودرو به سرویس‌های اپل دسترسی داشته باشند.

استفاده از نقشه اپل در خودرو تسلا امکان پذیر شد

او ویدیویی را در توییتر به اشتراک گذاشته که خودرو تسلا خود را در حال اجرای CarPlay روی نمایشگر نشان می‌دهد. همانطور که گاپینسکی در تصویر به اشتراک گذاشته خود توضیح می‌دهد، با وجود این ویژگی کاملا کاربردی، خودروهای تسلا به سرویس‌هایی از جمله «اپل مپس» و «اپل موزیک» دسترسی خواهند داشت.

توسعه‌دهنده لهستانی برای ارائه این ویژگی هیچ گونه تغییر عمده‌ای در سخت‌افزار تسلا ایجاد نکرده و تنها در تنظیمات Wi-Fi آن تغییراتی به وجود آورده تا مرورگر تسلا بتواند به دستگاه ثانویه متصل شود. با این کار، مرورگر خودرو، محتوا در حال پخش دستگاه میزبان مانند آیفون، را به صورت زنده نمایش می‌دهد.

گاپینسکی توضیح می‌دهد که برای انجام این پروژه، از یک Raspberry Pi (نوعی رایانه تک برد) استفاده شده که یک نسخه سفارشی از اندروید را اجرا می‌کند. در ادامه، این نسخه از اندروید رابطی را اجرا می‌کند که با CarPlay نیز مطابقت دارد و رابط کاربری اپل را در یک نمایشگر بزرگتر قابل استفاده می‌کند.

هرچند این ویژگی اکنون در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، اما توسعه‌دهنده قصد دارد تا در آینده آن را برای عموم منتشر کند و همچنین انتظار دارد که در نسخه‌های آینده پیشرفت‌های بیشتری را برای رانندگان ارائه کند.

در حال حاضر، بعید به نظر می‌رسد که تسلا پشتیبانی از CarPlay را در آینده‌ای نزدیک به خودروها خود اضافه کند، زیرا این دو شرکت از زمان‌های گذشته اختلافاتی با یکدیگر دارند که بخش بیشتر آن به دلیل توسعه «خودرو اپل» (Apple Car) است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی