ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاربر فناوری‌های پیشرفته
کسب و کار

69 درصد کارمندان حوزه فین‌تک برای دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته مایل به تغییر شغل هستند

با تغییر وضعیت مشاغل به حالت هیبریدی، کارمندان خواستار دسترسی به ابزارهایی هستند که شرایط پیشرفت‌شان را فراهم کند. تحقیق جدید سامسونگ الکترونیکس آمریکا نشان می‌دهد که 69 درصد کارمندان حوزه فین‌تک، خدمات مالی و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

با تغییر وضعیت مشاغل به حالت هیبریدی، کارمندان خواستار دسترسی به ابزارهایی هستند که شرایط پیشرفت‌شان را فراهم کند. تحقیق جدید سامسونگ الکترونیکس آمریکا نشان می‌دهد که 69 درصد کارمندان حوزه فین‌تک، خدمات مالی و بانکداری حاضرند برای دسترسی به فناوری‌های پیشرفته و افزایش بهره‌وری خود شغل‌شان را عوض کنند.

تحقیقات سامسونگ نشان می‌دهد که کارمندان حوزه فینتک برای تکنولوژی‌هایی که شرایط کاری هیبریدی و دورکاری را فراهم می‌کنند ارزش ویژه‌ای قائلند. از هر 10 نیروی کار تقریبا 7 نفر اعلام کرده‌اند که برای دسترسی به این تکنولوژی‌ها حاضرند شغل فعلی خود را ترک کرده و به شرکت دیگری بپیوندند.

سرمایه‌گذاری در فناوری‌های قابل حمل به منظور ایجاد بستر همکاری و تعامل میان نیروهای دورکار فقط به بحث افزایش بهره‌وری محدود نمی‌شود. شرکت‌های فینتک با ارائه ابزارهای پیشرفته به کارمندان اجازه می‌دهند از حداکثر توانایی‌های خود استفاده کنند. کارمندان می‌خواهند هر زمان و هر جا امکان ارتباط با همکاران و مشتریان را داشته باشند و پیشرفت خود را در گرو این ابزارها می‌بینند. به همین خاطر شرکت‌ها می‌توانند با کمک این فناوری‌های پیشرفته در جذب نیروهای مستعد موفق‌تر عمل کنند.

کاربر در مقابل نمودار مالی

با توجه به این که موقعیت مکانی دیگر محدودیت خاصی برای نیروی کار محسوب نمی‌شود، افراد می‌خواهند قابلیت کار کردن از هر مکانی را داشته باشند. در واقع 54 درصد آن‌ها می‌گویند حتی پس از پایان همه‌گیری کرونا هم می‌خواهند به دورکاری ادامه دهند.

کارمندان حوزه فین‌تک و مشکلات امنیتی

از سوی دیگر اما تهدیدات امنیتی از جمله حملات باج‌افزاری بیش از هر صنعت دیگری حوزه مالی را هدف قرار داده است. یکی از مشکلات اصلی در بهبود امنیت این حوزه شکاف موجود در بحث درک امنیت بین مدیران IT و کارمندان است. 63 درصد مدیران IT در شرایط دورکاری نگران امنیت داده‌های شرکت و مشتریان‌اند، ولی فقط 6 درصد کارمندان فینتک در این نگرانی سهیم‌اند.

به‌علاوه، زیرساخت‌ها باید بهبود یابد تا شرایط استفاده از روش‌های جدید کار کردن فراهم شود. 86 درصد از کارمندان و 93 درصد از مدیران IT معتقدند که شرکت‌ها باید زیرساخت‌های فنی خود را در طول پنج سال آینده تغییر دهند. آن‌ها باید از فناوری‌های قابل حمل پشتیبانی کنند تا امکان برقراری ارتباطات شخصی فراهم شود و امنیت سیستم‌ها ارتقا یابد.

سامسونگ برای تدوین این گزارش از 500 نیروی تصمیم‌گیرنده در حوزه IT و 500 کارمند بخش خدمات مالی و بانکداری در آمریکا نظرسنجی کرده است. به نظر می‌رسد که برگزاری دورهمی‌های عادی و جشن‌های متداول دیگر برای حفظ کارمندان کافی نیست و شرکت‌ها باید به فکر ارائه ابزارها و فناوری‌های بیشتر و پیشرفته‌تر باشند تا بتوانند نیروهای مستعد خود را حفظ کنند. این مسئله به خصوص با توجه به کمبود نیروی متخصص در بازار اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی