ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل مپس برترین پلتفرم نقشه دنیا نیست: شرکت HERE در جایگاه اول

گوگل مپس معمولا به عنوان بهترین نقشه و پلتفرم مسیریابی جهان شناخته می‌شود. اما بررسی‌های جدید نشان داده که پلتفرم شرکت HERE به لطف نرم‌افزار قوی، سرمایه‌گذاری مناسب و همکاری با برندهای بیشتر جای نقشه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گوگل مپس معمولا به عنوان بهترین نقشه و پلتفرم مسیریابی جهان شناخته می‌شود. اما بررسی‌های جدید نشان داده که پلتفرم شرکت HERE به لطف نرم‌افزار قوی، سرمایه‌گذاری مناسب و همکاری با برندهای بیشتر جای نقشه گوگل را گرفته است.

شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت» به بررسی چند پلتفرم نقشه‌برداری و مسیریابی فعال در دنیا پرداخته تا ببیند هر پلتفرم در 7 دسته‌بندی از جمله اطلاعات نقشه، خدمات موقعیتی، اکوسیستم توسعه‌دهندگان و همکاری‌های تجاری چگونه عمل کرده است. در نهایت شرکت HERE توانست حتی بالاتر از گوگل در رتبه اول قرار بگیرد.

گوگل مپس در جایگاه دوم قرار دارد

گوگل در این تحقیقات دوم شد و در دسته‌بندی‌هایی مثل پوشش نقشه، تازگی داده‌ها و استفاده از واقعیت افزوده عملکرد درخشانی از خود نشان داد. از سوی دیگر، شرکت چینی TomTom در زمینه مسیریابی، پوشش نقشه‌های آفلاین و خدماتی که برای رانندگان مدرن ضروری محسوب می‌شود، بهترین عملکرد را داشت. کانترپوینت می‌گوید TomTom با همکاری شرکت‌های بزرگ حوزه خودرو در مسیر درستی قرار گرفته است.

نمودار برترین سرویس‌های نقشه و موقعیت‌یابی دنیا

عملکرد این سه شرکت را می‌توان به صورت کلی به شکل زیر تشریح کرد:

  • شرکت HERE در بیش از 40 بخش از جمله عمق داده‌های نقشه، تازگی اطلاعات، نقشه محیط‌های سرپوشیده، مسیریابی، خدمات خودروهای برقی، ردیابی و تشخیص موقعیت، پشتیبانی توسعه‌دهندگان، حریم خصوصی، امنیت و چند حوزه دیگر عملکرد برتر را داشته است.
  • گوگل در بخش پوشش کلی اطلاعات نقشه، عمق، واقعیت افزوده، نقاط مدنظر (POI)، سیستم‌های سرگرمی-اطلاعاتی و چند حوزه دیگر جلوتر بوده است.
  • TomTom در بخش مسیریابی و پوشش نقشه‌های آفلاین و چند حوزه دیگر عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

گوگل بدون وقفه سعی دارد به ارائه‌دهنده بهتری در زمینه خدمات نرم‌افزاری بازار خودرو تبدیل شود. اهالی ماونتین ویو کالیفرنیا در تلاش‌اند تا خودروسازان بیشتری را به استفاده از پلتفرم Android Automotive تشویق کنند تا تمام ابزارهای لازم برای کسب اطلاعات یا سرگرمی در اتومبیل‌ها از طریق این شرکت تامین شود.

این غول آمریکایی با خودروسازان بزرگی از جمله رنو و ولوو وارد همکاری شده و انتظار داریم که در سال‌های آتی شاهد افزایش شمار محصولاتی باشیم که از Android Automotive استفاده می‌کنند. این سیستم عامل احتمالا از کارخانه روی خودروها نصب می‌شوند و با یکپارچگی عمیق با سرویس‌های گوگل از راه می‌رسد. کاربران با کمک این اکوسیستم می‌توانند به راحتی از خدماتی مثل گوگل اسیستنت و گوگل مپس استفاده کنند.

با این وجود، شرکت‌های زیادی در این زمینه به رقابت مشغولند و به نظر می‌رسد که فعلا شرکت چندملیتی HERE بر تخت پادشاهی تکیه زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Kiarashi
    Alireza Kiarashi | ۲۷ دی ۱۴۰۰

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی