ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توزیع اینترنتی میوه عید
فناوری ایران

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع اینترنتی میوه شب عید خبر داد

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد برنامه توزیع اینترنتی و هوشمند میوه شب عید از 20 اسفند انجام خواهد شد. او اعتقاد دارد توزیع اینترنتی کالا در تنظیم‌گری و کنترل قیمت در بازار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد برنامه توزیع اینترنتی و هوشمند میوه شب عید از 20 اسفند انجام خواهد شد. او اعتقاد دارد توزیع اینترنتی کالا در تنظیم‌گری و کنترل قیمت در بازار نقش مهمی دارد.

«جاوید عربشاهی» مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از توزیع اینترنتی میوه شب عید خبر داد: «هم اکنون توزیع اینترنتی اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و شکر در حال انجام است. در همین راستا نیز برنامه توزیع هوشمند سیب و پرتقال از 20 اسفند در استان‌های هدف انجام‌ خواهد شد.»

وی خرید کالا با قیمت مصوب دولتی و بدون هیچ گونه هزینه اضافه در منزل را از مزایای روش توزیع اینترنتی کالا دانست و گفت: «توزیع اینترنتی کالا در دنیا روش مرسومی است که نقش مهمی در تنظیم گری و کنترل قیمت دارد. کما اینکه در بازار مرغ و تخم مرغ موثر بود.»

گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیره‌سازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما در مقابل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام می‌کنند.

بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی از دهم آذر توزیع اینترنتی 5 قلم کالا با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته که به مرور برخی شهر‌ها به آن اضافه شدند.

گفتنی است با توجه به التهابات بازار محصولات پروتئینی در آبان ماه، توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ در راستای تنظیم بازار از 18 آبان در تهران آغاز شده و در حال حاضر توزیع اینترنتی کالا توسط 5 پلتفرم در 12 کلانشهر انجام می‌شود.

لازم به ذکر است در ابتدای پروژه توزیع اینترنتی کالاهای تنظیم بازار، سایت بازرگام به عنوان تنها فروشنده کالاهای تنظیم بازاری در حال فعالیت بود که انحصار فروش اینترنتی کالاهای اساسی با انتقاداتی همراه بود. هنوز مشخص نشده که این وبسایت کماکان به عنوان تنها عرضه کننده میوه شب عید معرفی خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی