ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون
تکنولوژی

قائم مقام هایسنس: جنگ قیمت در صنعت تلویزیون جلوی نوآوری را گرفته است

معاون ارشد هایسنس به تازگی اعلام کرد که صنعت تلویزیون در سال‌های پیش رو دستخوش موج بزرگی از تغییرات می‌شود. او گفت در آینده کیفیت تصویر تعیین خواهد کرد که مشتری یک محصول را می‌خواهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

معاون ارشد هایسنس به تازگی اعلام کرد که صنعت تلویزیون در سال‌های پیش رو دستخوش موج بزرگی از تغییرات می‌شود. او گفت در آینده کیفیت تصویر تعیین خواهد کرد که مشتری یک محصول را می‌خواهد یا نه. این در حالیست که به عقیده او، باید شاهد کنار گذاشتن جنگ قیمت از صنعت تلویزیون باشیم تا شرایط برای نوآوری‌های بیشتر فراهم شود.

شرکت هایسنس 21 دی ماه از اولین تراشه GPU اختصاصی خود برای 8K AI رونمایی کرد. آن‌ها در این رویداد پیش‌بینی کردند که تولیدکنندگان در آینده دیگر بر سر اندازه صفحه و آمار فروش رقابت نخواهند کرد. به باور هایسنس، شرکت‌ها تمرکز خود را روی پردازشگرهای گرافیکی و سیستم‌های صوتی تلویزیون‌های خود می‌گذارند چون شکل تقاضای مصرف‌کنندگان در حال تغییر است.

جنگ قیمت باید از صنعت تلویزیون کنار گذاشته شود

«یو ژیتائو»، قائم مقام هایسنس برای این پیش‌بینی دو دلیل مهم را مطرح می‌کند. او می‌گوید صنعت تلویزیون از نظر افزایش اندازه صفحه به پایان راه رسیده ولی هنوز جنگی برای قیمت‌گذاری بین برندها در جریان است. در این جنگ، شرکت‌ها تلویزیون‌های بزرگ خود را با قیمتی پایین عرضه می‌کنند و به نظر می‌رسد که تمام تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته‌اند. ترند «صفحه بزرگ‌تر، قیمت پایین‌تر» باعث شده ارزش بازار تلویزیون و جریان درآمد تولیدکنندگان کاهش پیدا کند. به‌علاوه، این اتفاق جلوی نوآوری را گرفته است.

تلویزیون The Wall سامسونگ

از سوی دیگر ترند صفحات بزرگ‌تر به خاطر تبلیغات گسترده برندها به محبوبیت رسید. اما این نمایشگرها محدودیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال وقتی صفحه بزرگ باشد و محتواها به وضوح مناسب ارتقا پیدا نکنند، کاربر متوجه نقایص بیشتری در تصویر می‌شود. به همین منظور GPU بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

یو می‌گوید تعداد تلویزیون‌های 75 اینچ به بالا در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده و کاربران حالا به پردازشگرهای گرافیکی بهتری نیاز دارند تا ارتقای مقیاس تصویر و پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا از جمله 8K بهتر شود.

هایسنس در انتها تاکید می‌کند که اگر حرکت صنعت تلویزیون به سمت تلویزیون‌های باکیفیت‌تر با تمرکز بر دقت رنگ، کیفیت صفحه و سیستم‌های صوتی بهتر در کنار دور شدن از جنگ قیمت و حرکت به سمت ارزش‌گذاری صحیح به درستی انجام شود، این صنعت می‌تواند در دنیای فناوری میان محصولاتی مثل لپ‌تاپ، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جایگاه خاص خودش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی