ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکورد فروش بی ام و
اخبار خودرو

ب‌ ام‌ و در سال سخت 2021 رکورد فروش تاریخ خود را شکست

با ورود به ماه ژانویه، خودروسازان به تدریج در حال انتشار آمار مربوط به فروش محصولات خود در سال ۲۰۲۱ هستند. پس از برندهایی مثل پورشه و رولزرویس حالا نوبت به کمپانی ب‌ ام‌ و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

با ورود به ماه ژانویه، خودروسازان به تدریج در حال انتشار آمار مربوط به فروش محصولات خود در سال ۲۰۲۱ هستند. پس از برندهایی مثل پورشه و رولزرویس حالا نوبت به کمپانی ب‌ ام‌ و رسیده تا آمار خود را منتشر کند. با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا و مشکل کمبود تراشه، باواریایی‌ها توانسته‌اند ۲,۲۱۳,۷۹۵ دستگاه از محصولات خود را در سرتاسر جهان به فروش برسانند. نکته جالب توجه اینکه این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به اندازه ۹.۱ درصد رشد کرده و بهترین سالِ تاریخ ب‌ام‌و را از نظر فروش رقم زده است.

رکوردشکنی ب‌ام‌و از نظر فروش در سال 2021

به گفته ب‌ام‌و حدود ۵۱۰ هزار دستگاه از محصولات این کمپانی در سه ماهه آخر سال قبل به فروش رسیده است. از میان بازارهای مختلف، فروش مدل ‌های مختلف ب‌ام‌و در ایالات متحده با رشد چشمگیر ۲۰.۸ درصدی همراه بوده و به ۳۳۶,۶۴۴ دستگاه رسیده است. این رقم با آمار مربوط به قبل از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ برابری می‌کند. در ایالات متحده اعضای سری X یا همان شاسی‌بلندها پرطرفدار بوده و ۶۰ درصد از آمار فروش کلی را به خود اختصاص داده‌اند.

رکوردشکنی ب‌ام‌و از نظر فروش در سال 2021

در قاره اروپا فروش محصولات دو برند هم‌خانواده ب‌ام‌و و مینی ۳.۹ درصد رشد کرده است. جالب اینکه ب‌ام‌و فاتح بازار کشور بلژیک بوده و بیشترین فروش را در بین تمامی برندها داشته است. بد نیست اشاره کنیم دستیابی به عنوان پرفروش‌ترین برند یک کشور، برای نخستین بار است که برای ب‌ام‌و اتفاق می‌افتد.

افزایش استقبال از تولیدات شاخه M نقشی پررنگ در رشد آمار فروش ب‌ام‌و ایفا کرده است. بر اساس داده‌های موجود در سال ۲۰۲۱ مشتریان ۱۶۳,۵۴۲ دستگاه از مدل‌های مزین به نشان M را خریداری کرده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۳.۴ درصد بیشتر است. ناگفته نماند این میزان فروش بهترین رکورد تاریخ بخش M به شمار می رود.

رکوردشکنی ب‌ام‌و از نظر فروش در سال 2021

ب‌ام‌و تاکید دارد تقاضا برای دو مدل جدید M3 و M4 به طور چشمگیری افزایش یافته و کراس‌اوورهای اسپرت X5 M و X6 M سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته‌اند.

با توجه به عرضه iX M60 و i4 M50 انتظار می‌رود بخش M در سال ۲۰۲۲ آمار فروش بهتری را ثبت کند.

رکوردشکنی ب‌ام‌و از نظر فروش در سال 2021

شایان ذکر است و رقیب مستقیم ب‌ام‌و یعنی مرسدس بنز در سال گذشته رکورد فروش جهانی ۲.۰۵ میلیون خودرو را ثبت کرده است. این امر سبب شده اشتوتگارتی‌ها برای اولین بار در پنج سال گذشته قافیه را به باواریایی‌ها واگذار کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مرسدس بنز در آمار خود فروش برند اسمارت و مدل‌های ون را لحاظ نکرده است.

پیتر نوتا عضو هیئت مدیره ب‌ام‌و رکوردشکنی این کمپانی را به عملکرد میدانی قدرتمند و سبد محصولات فوق‌العاده نسبت داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی