ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانشگاه ارتباطات چین در متاورس
تکنولوژی

یکی از بزرگترین دانشگاه‌های چین به متاورس شرکت بایدو پیوست

یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های چین به اولین مرکز آکادمیک این کشور تبدیل شد که به متاورس می‌پیوندد. دانشگاه ارتباطات چین به تازگی اعلام کرده که پردیس دانشگاهی خود را به‌صورت مجازی به پلتفرم متاورسی XiRang ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های چین به اولین مرکز آکادمیک این کشور تبدیل شد که به متاورس می‌پیوندد. دانشگاه ارتباطات چین به تازگی اعلام کرده که پردیس دانشگاهی خود را به‌صورت مجازی به پلتفرم متاورسی XiRang متعلق به شرکت بایدو آورده است.

دانشگاه ارتباطات چین اخیرا در اطلاعیه‌ای خبر داد که این پردیس دیجیتالی در تاریخ 26 دسامبر مصادف با 5 دی میزبان جشنی بوده که افراد به‌صورت مجازی و فیزیکی در آن شرکت کرده‌اند. کاربران متاورس می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی در محیط مجازی این دانشگاه حرکت کنند.

آواتار فرد در دانشگاه ارتباطات چین

مهندسان دانشکده انیمیشن و هنرهای دیجیتال با استفاده از نقشه‌های Street View، اسکن سه بعدی ساختمان و موتورهای سه بعدی موفق شدند تمام ساختمان‌های دانشگاه را به‌صورت مجازی بسازند و نسبت اندازه آن‌ها را رعایت کنند. افزون بر این، ایستراگ‌های مختلفی در راستای فرهنگ این دانشگاه در پردیس مجازی آن برای علاقه‌مندان قرار داده شده است.

چین به دنبال حضور پررنگ‌تر در متاورس

حضور مجازی در دانشگاه ارتباطات چین

دانشکده انیمیشن و هنرهای دیجیتال به عنوان مرکزی برای آموزش صنایع رسانه‌ای دیجیتال همواره به دنبال ادغام علم، هنر و فرهنگ بوده است. این دانشکده همیشه سعی داشته از پلتفرم‌های جدید رایانش برای توسعه علم و فناوری استفاده کند. در نتیجه، حالا با نفوذ هرچه بیشتر هوش مصنوعی و واقعیت مجازی زمان آن رسیده تا مراکز آکادمیک هم در فضای دیجیتال حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

بازسازی دانشگاه‌ها در فضای مجازی در طول دوره همه‌گیری ویروس کرونا به محبوبیت بالایی رسید. متا یا همان فیسبوک سابق وعده داده که امسال با همکاری VictoryXR پردیس 10 دانشگاه را در متاورس بسازد. دانشگاه استنفورد هم در ماه نوامبر سال 2021 اولین کلاس درس واقعیت مجازی خود را افتتاح کرد تا دانشجویان از راه دور بتوانند به تحصیل بپردازند و با بقیه تعامل داشته باشند. با این حال تا زمانی که دستیابی به ایده انسان‌های دیجیتالی محقق نشود، احتمالا نمی‌توانیم به اندازه کافی از متاورس استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی