ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن اسپوتنیک وی
علمی

نتیجه یک تحقیق مقدماتی: واکسن اسپوتنیک وی در برابر امیکرون از فایزر قوی‌تر است

محققان روسیه و ایتالیا در یک مطالعه آزمایشگاهی مقدماتی متوجه شده‌اند که سطح آنتی‌بادی خنثی‌کننده در افرادی که واکسن اسپوتنیک وی زده‌اند به اندازه کسانی که واکسن فایزر زده بودند، کاهش پیدا نکرده است. به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

محققان روسیه و ایتالیا در یک مطالعه آزمایشگاهی مقدماتی متوجه شده‌اند که سطح آنتی‌بادی خنثی‌کننده در افرادی که واکسن اسپوتنیک وی زده‌اند به اندازه کسانی که واکسن فایزر زده بودند، کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش رویترز، موسسه گامالیا روسیه که همان سازنده واکسن اسپوتنیک است با همکاری موسسه ملی اسپالانزانی ایتالیا در یک تحقیق مقدماتی نمونه خون افراد واکسینه با اسپوتنیک وی و سایر واکسن‌ها را مقایسه کردند. محققان در این مطالعه که نتایج آن هنوز به همتاداوری نرسیده، 51 نفر با واکسن اسپوتنیک وی و 17 نفر با واکسن فایزر را بررسی کردند.

پژوهشگران می‌گویند نمونه‌هایی که سه تا شش ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن گردآوری شده، نشان می‌دهند که سطح آنتی‌بادی افراد واکسینه با اسپوتنیک در برابر سویه امیکرون بیشتر از افراد واکسینه با فایزر بوده است. با این حال، تحقیق حاضر می‌گوید نیاز به دوز تقویتی بر همگان روشن است.

واکسن اسپوتنیک وی

سطح آنتی بادی حاصل از واکسن اسپوتنیک وی بیشتر بود

طبق نتایج این تحقیق، آنتی‌بادی خنثی‌کننده سویه امیکرون در 74.2 درصد از افراد واکسینه با اسپوتنیک وی پیدا شد، اما این رقم برای افراد واکسینه با فایزر 56.9 درصد بود. موسسه گامالیا پیش‌تر در تحقیق مقدماتی دیگری نشان داده بود که دوز تقویتی واکسن اسپوتنیک لایت مقاومت بسیار بالایی در برابر گونه امیکرون ایجاد می‌کند.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) می‌گوید: «همکاری پلتفرم‌های مختلف کلیدی است. در شرایطی که چالش ترکیب گونه‌های دلتا و امیکرون به وجود آمده، تقویت واکسن‌ها با اسپوتنیک لایت به افزایش ضریب اثر سایر واکسن‌ها کمک می‌کند.»

ظهور گونه امیکرون شمار مبتلایان به کرونا را در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در غرب اروپا و ایالات متحده افزایش داده است. ولی شیوع این گونه با تاخیر در روسیه آغاز شد. این کشور هفته گذشته اعلام کرد که آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در یک روز به 38,850 نفر رسیده است. با این حال، مقامات روسیه می‌گویند آمار رسمی مبتلایان امیکرون بیش از 1600 نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
مطالب پیشنهادی