ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات : 81 درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی پرسرعت مجهز شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم نخستین افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم به مناسبت بهمن 1400 با بیان اینکه حفظ حریم خانواده از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات است، از رونمایی طرح‌هایی برای ایجاد فضای مجازی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم نخستین افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم به مناسبت بهمن 1400 با بیان اینکه حفظ حریم خانواده از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات است، از رونمایی طرح‌هایی برای ایجاد فضای مجازی امن برای خانواده در دهه فجر خبر داد. به گفته زارع پور تا امروز 32 هزار روستا یا بنا به عبارتی بیش از 81 درصد روستاها در کشور به اینترنت پرسرعت مجهز شدند و 4000 روستا هیچ اتصالی به شبکه ملی اطلاعات ندارند.

«عیسی زارع پور» در آیین رونمایی از اتصال 1000 روستای بالای بیست خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات گفت: «همه بخش‌ها برای ارائه خدمات مناسب باید پای کار بیایند. البته بخش فرهنگی برای وزارت ارتباطات اهمیت قابل توجهی دارد و در حوزه فرهنگی دغدغه ما حفظ حریم خانواده است. از همین رو در دهه فجر از برنامه‌هایی برای حراست از حریم خانواده در فضای مجازی رونمایی خواهیم کرد.»

در این مراسم وزیر ازتباطات به شکل نمادین سایت دو استان اردبیل و فارس را افتتاح کرد و با بیان اینکه ارتباط ویدیویی در این رویداد هم به خوبی برقرار شده، درباره دسترسی مردم به این امکانات با همین کیفیت ابراز امیدواری کرد.

ادامه مسیر توسعه شبکه ملی اطلاعات

زارع‌پور در توضیح برنامه‌های این وزارت‌خانه به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات و دسترسی پایدار و پرسرعت به شبکه جهانی و شبکه ملی گفت: «این برنامه‌ها از گذشته شروع شده و ما با ادامه بررسی برنامه‌ها در حال پیگیری هستیم. پیش از این برداشت این بود که 4هزار روستا امکانات ارتباطاتی ندارند اما بررسی‌های بیشتر نشان داد تعدادی از این روستاها امکاناتی بسیار ضعیف داشته و در گروه روستاهایی هستند که امکانات ندارند.»

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه چنین برنامه‌ای فرصتی است که نظارت های مردمی در بستری 24 ساعته شکل بگیرد، گفت: «4 هزار روستا در دستور کار وزارت‌ارتباطات قرار گرفت. همچنین یک پروژه بزرگ در سیستان و بلوچستان قرار داشت که از ابتدای سال کلید خورده بود. از 1000 سایتی که امرووز افتتاح شده، تعدادی از این پروژه‌ها از ابتدای سال کلید خورده که امروز در حال بهره برداری است.»

همچنین او با بیان اینکه حدود 500 سایت جدید راه‌اندازی شده که حدود 780 روستا با بهره‌وری از این سایت‌ها از امروز برای اولین بار صاحب ارتباطات می‌شوند، گفت: «این روستاها برای نخستین بار صاحب ارتباط می‌شوند و می‌توانند به شبکه جهانی و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.»

او در بخش دیگری از توضیحات خود، گفت: «250 روستا نیز کیفیت ارتباطاتشان ارتقا پیدا کرده و به شبکه پایدار و پرسرعت متصل شدند.»

گره خوردن زندگی دنیای امروز با فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز زندگی بشر با فناوری ارتباطات‌ و اطلاعات زیر و رو شده و حوزه‌ای نیست که تحت تاثیر این فناوری نباشد، به اهمیت آن در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: «راه‌اندازی پلتفرم شاد توسط همراه اول و راه‌انداری دانا‌پلاس توسط ایرانسل به توسعه این حوزه و بومی‌سازی آن کمک قابل توجهی کرد.»

به گفته او همه حوزه‌های زندگی روزمره از آموزش تا اقتصاد و فرهنگ و اشتغال و سرگرمی به جریان فناوری اطلاعات گره خرده و تصور زندگی بدون فناوری اطلاعات، دیگر وحشتناک شده است.

زارع‌پور در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های این حوزه گفت: «بنابراین داشتن زیرساخت یک ضرورت است و از اهداف وزارت ارتباطات است.»

وزیر ارتباطات: توسعه فناوری اطلاعات مسیرها بعد را هموار می‌کند

او با اشاره به علاقه مردم به توسعه زیرساخت‌های بخش فناوری اطلاعات گفت: «ما در این مدت با این موضوع مواجه شده‌ایم که برخی روستا ها که جاده ندارند می گویند جاده نمی خواهیم اما ارتباطات می خواهیم. البته زرنگ هستند و می دانند از این فرصت برای رشد بخش‌های دیگر می‌شود استفاده کرد.»

زارع‌پور با تاکید بر اینکه به منظور توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید همه بخش‌های دولت پای کار باشند، گفت: «توسعه بخش‌هایی همچون گردشگری، کشاورزی و حتی دامداری هوشمند برای توسعه فناوری اطلاعات استفاده شود.»

او در بخش پایانی مراسم رونمایی اتصال 1000 روستای بالای بیست خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات از اطلاع رسانی درباره 8 تا 9 پروژه دیگر از جمله پنجره واحد دولت الکترونیکی و پروژه فیبر نوری در آینده نزدیک خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erwin S
    Erwin S | ۳ بهمن ۱۴۰۰

    توش همین تهران به زور پر سرعته چه شهرستان

  • expert_developer
    expert_developer | ۳ بهمن ۱۴۰۰

    حالا هی آمار و وعده وعید بده! وقتی توی این ۵-۶ ماه که سرکار اومدی چندین بار اینترنت دچار اختلال و کندی شده یعنی لیاقت وزارت ارتباطات رو نداری!

مطالب پیشنهادی