ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرسدس AMG GT 2023
اخبار خودرو

تصاویر جاسوسی از سوپرکوپه جدید بنز؛ مرسدس AMG GT 2023 شکار شد

مرسدس AMG در حال آماده سازی نسل دوم سوپرکوپه خود یعنی مدل GT است. این محصول قرار است در سال 2023 میلادی رونمایی شود و از نظر فنی شباهت‌های زیادی با نسل هفتم SL رودستر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

مرسدس AMG در حال آماده سازی نسل دوم سوپرکوپه خود یعنی مدل GT است. این محصول قرار است در سال 2023 میلادی رونمایی شود و از نظر فنی شباهت‌های زیادی با نسل هفتم SL رودستر خواهد داشت.

مرسدس AMG GT 2023

برای اولین بار در تاریخ 70 سال مدل SL به طور کامل توسط بخش AMG طراحی و توسعه داده شده است و قرار است نسل جدید GT نیز به عنوان مدل کوپه و اسپرت‌تر آن در میان محصولات مرسدس نقش بازی کند.

انتظار می‌رود که زاویه ستون و سقف بیش از هر مدل دیگری باشد و از طراحی جلو پنجره عمودی موسوم به «پان آمریکن» بهره ببرد.

مرسدس AMG GT 2023

در ادامه مرسدس با معرفی چرخ‌های مخصوص به این مدل، رنگ آمیزی اختصاصی و دیگر امکانات امکان ایجاد یک نسخه منحصر به فرد را برای این مدل مهیا خواهد کرد.

با وجود این که نسل قبلی GT تنها 2 صندلی داشت. اما انتظار می‌رود که مرسدس با هدف رقابت با دیگر رقبا از جمله فراری روما و پورشه 911، صندلی سایز کوچک بچه گانه را به این مدل نیز اضافه کند.

این مسئله در نسل جدید SL نیز مشاهده می‌شود.

مرسدس AMG GT 2023

پلت فرم جدید تماما آلومینیومی که در حدود 50 درصد به نسبت نسل قبل درجه صلبیت بالاتری دارد و اجازه می‌دهد تا موتور و اکسل در ارتفاع پایین‌تری بر روی شاسی نصب شود.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا مرسدس مدل مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک را نیز به مدل GT خواهد آورد یا خیر. اما انتظار می‌رود که مدل‌های اولیه و پایه تنها به صورت محور متحرک عقب تولید شوند.

مرسدس AMG GT 2023

در صورت استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک انتظار می‌رود که قابلیت چرخش چرخ‌های عقب نیز به مدل GT اضافه شود.

موتور 4 لیتری V8 نیز وظیفه تولید نیرو را در نسل جدید نیز بر عهده خواهد گرفت. به احتمال زیاد حداکثر قدرت خروجی به 577 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 800 نیوتن متر خواهد رسید. صفر تا صد نیز کمتر از 4 ثانیه خواهد بود.

نسل اول AMG GT

مدل پلاگین هیبریدی با نام GT 63e نیز در ادامه معرفی خواهد شد. این مدل از قوای محرکه مشابه در مدل چهاردرب AMG GT بهره خواهد برد.

در حال حاضر مدل SL63 وزنی برابر 1970 کیلوگرم دارد که انتظار می‌رود مدل GT وزن کمتری خواهد داشت تا قابلیت های اسپرتی بیشتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی