ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیلیکن؛ پردازنده‌های اینتل زیر ذره‌بین

پردازنده اینتل

زمانی که قصد تهیه یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر را داشته باشیم یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که باید در نظر بگیریم انتخاب پردازنده خواهد بود. یکی از محبوب‌ترین برند‌های تولید کننده پردازنده‌های کامپیوتری بدون شک کمپانی اینتل است، اما چه در دنیای کامپیوتر‌های شخصی و چه در دنیای لپ‌تاپ‌ها به قدری سری‌ها و مدل‌های متفاوتی را از این کمپانی می‌بینیم که ممکن است در زمان انتخاب دچار تردید و در نهایت اشتباه شویم. در این قسمت از برنامه سیلیکن تمامی پردازنده‌های این کمپانی را زیر ذره‌بین خواهم برد.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

در حال حاضر ۶ سری پردازنده اینتل‌ مختلف دارد. سری Xeon Scalable ، سری Xeon، سری Core، سری Pentium، سری Celeron و در نهایت سری Atom. برای مثال سری Scalable به چهار دسته‌ پلاتینیوم، گلد، سیلور و برنز تقسیم می‌شود که هرکدام از این دسته‌ها دارای پردازنده‌های مختلفی با مشخصات بسیار متفاوت هستند.

پردازنده اینتل

به طور مثال سری محبوب و مشهور Core که بیشتر از تمام پردازنده‌های اینتل نام این سری را شنیده‌ایم، مانند دیگر سری پردازنده‌های اینتل طبیعتا دارای دسته‌ها و مدل‌های بسیار متفاوتی است. اما اگر این بخواهیم یک پردازنده از بین این یک دنیا مدل انتخاب کنیم به جز تفاوت در مشخصات سری‌ها و مدل‌ها، با فرمول بسیار پیچیده‌ای به اسم فرمول نام‌گذاری پردازنده‌های اینتل روبرو می‌شویم که ممکن است کاربر را در حین انتخاب پردازنده برای کامپیوتر یا لپ‌تاپ جدیدش به اشتباه بیندازد.

به طور مثال پردازنده‌ Intel Core i9 12900KS یا مثلاً Intel Xeon W3375 هر کدام از این اسم‌‌‌ها، حروف و اعداد چه اطلاعاتی را در اختیار ما می‌گذارند؟ در ویدیوی فوق قصد دارم تمامی پردازنده‌های کمپانی اینتل را با ریز‌ترین جزئیات ممکن بشکافم و توضیح دهم در مجموع چند سری پردازنده اینتل وجود دارد و هر سری به چند دسته و چند مدل مختلف تقسیم خواهد داشت. در نهایت هم سراغ کاربرد‌های سری‌ها و مدل‌ها مختلف و فرمول نام‌گذاری پردازنده‌های اینتل و معنای آن‌ها خواهم رفت. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی فوق را به هیچ عنوان از دست ندهیدو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.