ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رییس قوه قضاییه خواستار تعیین موضع بانک مرکزی درباره رمزارزها شد

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با بیان اینکه ممکن است موضوع رمزارزها در آینده دارایی مردم را تهدید کند از بانک مرکزی خواست درباره این موضوع نظر شفاف خود را ارائه ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با بیان اینکه ممکن است موضوع رمزارزها در آینده دارایی مردم را تهدید کند از بانک مرکزی خواست درباره این موضوع نظر شفاف خود را ارائه دهد.

رئیس قوه قضائیه در این نشست با اشاره به اینکه موضوع «رمزارزها» و خطرات آن ممکن است از این ناحیه در آینده دارایی‌های مردم را تهدید کند و برای دولت دردسرآفرین شود، گفت: «دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مأمور هستند تا از بانک مرکزی بخواهند هر چه زودتر در قبال مسئله رمزارزها و همچنین تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه شفاف‌سازی کند.»

این اظهار نظر رئیس قوه قضائیه در شرایطی مطرح شده که بانک مرکزی می‌خواهد رمزارز ملی یا CBDC خود را ارائه دهد؛ موضوعی که سال‌هاست روی میز است. از سوی دیگر بانک مرکزی در سال‌های اخیر رویکردهای متناقضی نسبت به موضوع رمزارزها و تبادل آن‌ها داشته است.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که چندی پیش دادستان کل کشور اعلام کرد: «مسئله رمزارزها تبدیل به آسیبی در جامعه شده و بسیاری از مردم بدون توجه به عواقب این امر وارد موضوع می‌شوند. درخواست من از مردم این است تا زمانی که موضوع رمزارز از منظر قانون تعیین تکلیف نشده است، وارد این معرکه نشوند.»

 محمدجعفر منتظری اعلام کرده بود که مکاتباتی با بانک مرکزی و مجلس در خصوص ضرورت تعیین تکلیف این حوزه انجام شده ولی هنوز تکلیف این حوزه مشخص نیست.

به نظر می‌رسد با تاکید رئیس قوه قضائیه بر تعیین تکلیف این حوزه از طرف بانک مرکزی و اعلام نظر قبلی دادستان کل کشور باید منتظر تسریع روند رگولاتوری از طرف بانک مرکزی در حوزه رمزارزها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی