ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی
خودرو

سونی برای پروژه خودروی برقی خود به دنبال شرکای جدیدی است

ظاهرا سونی قصد دارد شرکای جدیدی از حوزه فناوری را به پروژه خودروی برقی خود اضافه کند تا با کمک آن‌ها کسب و کار جدیدی را آغاز کرده و در نهایت خودروها را به یک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

ظاهرا سونی قصد دارد شرکای جدیدی از حوزه فناوری را به پروژه خودروی برقی خود اضافه کند تا با کمک آن‌ها کسب و کار جدیدی را آغاز کرده و در نهایت خودروها را به یک فضای سرگرمی تبدیل کند.

«ایزومی کاوانیشی»، مدیر کل ارشد سونی که کسب و کار جدید این شرکت را هدایت خواهد کرد، در مصاحبه خود توضیح می‌دهد: «ما خطر نادیده گرفتن خودروهای برقی را بیشتر از چالشی که ایجاد می‌کنند، می‌دانیم.» او همچنین تحول آتی صنعت خودرو را از جهاتی شبیه به تغییر موبایل به گوشی‌های هوشمند توسط صنعت فناوری اطلاعات می‌داند.

«کنیچیرو یوشیدا»، مدیر اجرایی سونی نیز در نمایشگاه فناوری CES 2022 توضیح داده بود که این شرکت تلاش خواهد کرد تا پروژه خودروی برقی خود که دو سال پیش آغاز شده بود را به یک سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل کند. با این وجود به نظر می‌رسد خالق پلی استیشن برنامه‌های بزرگی برای کسب و کار خودروی برقی خود دارد.

تاکنون، سونی با همکاری شرکت خودروسازی کانادایی «مگنا اینترنشنال» که برای شرکت‌هایی مانند BMW، مرسدس بنز و تویوتا خودرو تولید می‌کند، دو نمونه اولیه از خودروی برقی خود تولید کرده است. از دیگر شرکای اروپایی آن می‌توان به «بوش»، تولیدکننده آلمانی، شرکت فرانسوی «والئو» و AImotive، استارتاپ خودروهای خودران مجارستانی اشاره کرد.

با این وجود، سونی برای عرضه خودروهای برقی خود به بازار باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کارخانه و تجهیزات خود انجام دهد. به عنوان مثال شرکت خودروسازی تسلا که اولین خودروی برقی خود را سال 2008 راهی بازار کرده بود، برای دوام بخشیدن به تجارت خود میلیاردها دلار هزینه کرده است.

تلاش شرکت‌های فناوری رقیب سونی برای تولید خودروی برقی

سونی

تولید خودروهای برقی نسبت به نمونه‌های با موتور داخلی نسبتا ساده‌تر است و همین امر باعث می‌شود تا شرکت‌های جدید وارد صنعت خودروسازی شوند. از طرفی دیگر، انتظار می‌رود تا پیشرفت فناوری خودران و شبکه 5G این صنعت را به طور کامل دگرگون کند و خودروها را به پلتفرم‌های سیاری برای خدمات اطلاعاتی و سرگرمی تبدیل کند.

در همین حال شرکت‌های فناوری دیگری از جمله اپل، سازنده گوشی‌های آیفون، ال‌جی، غول لوازم خانگی کره‌ای، فاکسکان و گروه علی‌بابا در حال برنامه‌ریزی برای ورود به صنعت خودروهای برقی هستند و به نظر می‌رسد سونی کار سختی را در پیش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی