ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلامت

آغاز موج ششم کرونا در کشور؛‌ عضو ستاد کرونا: تا پایان بهمن روزانه چند ده هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند

طبق اعلام مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان شناسایی‌شده امروز به بالای ۷۰۰۰ نفر رسید. قبل از شیوع امیکرون، این عدد تا ۱۰۰۰ مبتلا در روز کاهش یافته بود. با نگاهی به این آمار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۸

طبق اعلام مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان شناسایی‌شده امروز به بالای ۷۰۰۰ نفر رسید. قبل از شیوع امیکرون، این عدد تا ۱۰۰۰ مبتلا در روز کاهش یافته بود. با نگاهی به این آمار رشد شدید مبتلایان به کرونا در روز، اپلیکیشن ماسک اعلام کرده که می‌توان ادعا کرد ایران وارد موج ششم کرونا شده است.

در یک هفته اخیر، آمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران، هر روز به میزان 12 درصد افزایش یافته است و در بازه زمانی 6 روزه منتهی به یکم بهمن، آمار موارد روزانه کرونا در کشورمان دو برابر شده است. بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک با افزایش موارد بستری، ۳۲ شهرستان از وضعیت آبی کرونا خارج شدند و در وضعیت زرد قرار گرفتند و شهرهای نارنجی نیز بار دیگر به نقشه ایران راه یافتند.

آنطور که کارشناسان باور دارند تعداد مبتلایان کرونا به مراتب بالاتر است چرا که بسیاری از مبتلایان علایم ندارند یا برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند. در کشورهای متعددی از جهان که واکسیناسیون بالایی داشته‌اند، آمار بستری روزانه امیکرون به مراتب بالاتر از سویه‌های قبلی از جمله دلتا بوده است.

آمار مبتلایان به روزی ده‌ها هزار نفر هم خواهد رسید

کرونا

«علی یونسیان» عضو کمیته علمی کرونا نیز در گفتگو با رکنا اعلام کرده در بهمن ماه به طور مداوم با افزایش ابتلا به کرونا مواجه خواهیم بود و از بیستم بهمن این افزایش آمار به روزی 30 هزار نفر خواهد رسید.

برای جلوگیری از افزایش ناگهانی آمار بستری، اعمال تدابیر جدی از جمله تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم، الزامی شدن استفاده از ماسک در خارج از منزل، جلوگیری از برگزاری تجمعات و مراسم به خصوص در محیط‌های بسته، برگزاری کلاس‌ها صرفا به صورت مجازی، اجتناب جدی از سفرهای غیرضروری به خصوص با وسایل نقلیه عمومی، ممنوعیت برگزاری اردوها، ممنوعیت سرو غذا در رستوران‌ها و تالارها، دورکاری کارکنان ادارات، تهویه مناسب سیستم حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس‌های بین‌شهری، به حداقل رساندن تجمع مردم در مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها ضروری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی