ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اورژانس
علمی

انتظار بیشتر از 5 ساعت در اورژانس احتمال مرگ را افزایش می‌دهد

با توجه به اینکه بسیاری از بیماران از جمله مبتلایان به ویروس کرونا به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گروهی از محققان بریتانیایی در یک پژوهش بزرگ، عواقب خطرناک و مرگبار تاخیر در مراقبت‌های ویژه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

با توجه به اینکه بسیاری از بیماران از جمله مبتلایان به ویروس کرونا به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گروهی از محققان بریتانیایی در یک پژوهش بزرگ، عواقب خطرناک و مرگبار تاخیر در مراقبت‌های ویژه و انتظار در سالن‌های اورژانس را بررسی کرده‌اند.

هرچند سرویس بهداشت ملی (NHS) در سال 2004 مدت زمان استاندارد 4 ساعت را برای دریافت مراقبت‌های ویژه در اورژانس‌ها به تصویب رساند، اما محققان ادعا دارند که نزدیک به 27 میلیون نفر از سال 2016 تا 2018 به یکی از اورژانس‌های بزرگ انگلستان مراجعه کرده و به طور متوسط نزدیک به پنج ساعت منتظر انجام مراقبت‌ها ویژه بوده‌اند.

محققان ادعا می‌کنند که نزدیک به 434 هزار نفر از این افراد که در اورژانس‌ها بیشتر از زمان استاندارد منتظر بوده‌اند، ظرف یک ماه بعد از دنیا خواهند رفت و احتمال این امر حتی با انتظار بیشتر آن‌ها، افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر بیماری مجبور شود بین شش تا هشت ساعت در اورژانس منتظر بماند، به طور متوسط 8 درصد بیشتر احتمال دارد تا در 30 روز آینده به هر دلیلی از دنیا برود.

به همین ترتیب اگر بیماری مجبور شود بیش از هشت ساعت منتظر بماند، احتمال مرگ او در ماه بعد به 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

اورژانس

دکتر «درک پرنتیس»، از کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی در این رابطه می‌نویسد:

دیگر هیچکس نباید شک داشته باشد، همانطور که بسیاری از ما همیشه می‌دانیم، هدف عملیاتی 4 ساعته NHS برای ایمنی بیماری اهمیت زیادی دارد.

افزایش خطرات انتظار در اورژانس با وجود ویروس کرونا

هرچند این استاندارد در کشورهای دیگری مانند استرالیا و ایالات متحده نیز وجود دارد، اما در بسیار مواقع اورژانس‌ها آن را اجرا نمی‌کنند. در همین حال، خطرات مورد توجه بیماران مراجعه‌کننده به اورژانس طبیعتا در زمان وقوع یک بیماری همه‌گیر مانند کرونا افزایش زیادی پیدا خواهند کرد.

حتی پیش از ظهور کرونا امیکرون که سریع‌تر به دیگران منتقل می‌شود، اکثر تخت‌های بیمارستان‌ها توسط بیماران پر شده بودند و در بریتانیا رکورد 6 میلیون نفر در لیست انتظار به ثبت رسیده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی