ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پاناسونیک احتمالا از سال 2023 تولید انبوه باتری‌های جدید تسلا را آغاز می‌کند

شرکت پاناسونیک احتمالا از سال آینده میلادی تولید انبوه نسل جدید باتری‌های پرظرفیت لیتیوم-یونی خود را برای خودروهای تسلا را آغاز می‌کند. این باتری‌ها قرار است پنج برابر مدل‌های فعلی ظرفیت داشته باشند و عرضه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت پاناسونیک احتمالا از سال آینده میلادی تولید انبوه نسل جدید باتری‌های پرظرفیت لیتیوم-یونی خود را برای خودروهای تسلا را آغاز می‌کند. این باتری‌ها قرار است پنج برابر مدل‌های فعلی ظرفیت داشته باشند و عرضه آن‌ها به احتمال زیاد فقط محدود به تسلا نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری Nikkei، باتری جدید پاناسونیک موسوم به 4680 می‌تواند دامنه مسافت خودروهای برقی تسلا را تا 15 درصد افزایش دهد. با این حساب، توانایی طی مسافت برای اتومبیل تسلا مدل S از 650 کیلومتر به 750 کیلومتر می‌رسد. اندازه این باتری تقریبا 2 برابر مدل‌های فعلی خواهد بود اما هزینه تولیدشان 10 تا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند. با این کاهش هزینه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت خودروهای برقی هم کمتر شود.

پاناسونیک به عنوان یکی از شرکای قدیمی تسلا حدود 700 میلیون دلار در زمینه تجهیزات ساخت باتری 4680 سرمایه‌گذاری کرده است. گفته شده که این شرکت در حال توسعه کارخانه‌ای در ژاپن است که تولید باتری‌های جدید در آن آغاز می‌شود. در واقع، تولید این باتری‌ها امسال در مقیاس کوچک کلید می‌خورد و بعد در سال 2023 شرایط برای تولید انبوه فراهم خواهد شد.

باتری پاناسونیک

پاناسونیک تولید آزمایشی باتری جدید خود را تایید کرد

این شرکت در گفتگو با رویترز تایید کرد که در حال آماده‌سازی خط تولید آزمایشی باتری‌ها برای سال 2022 است، اما نگفت که چه زمانی تولید انبوه آن‌ها را شروع می‌کند. پاناسونیک مدعی شد که هنوز در حال بررسی راهکارهای گوناگون برای تولید انبوه است.

این کمپانی ژاپنی نخست به درخواست تسلا کار روی باتری‌های جدید خود را شروع کرد. اما مدیر بخش باتری این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که آن‌ها احتمال عرضه باتری‌های جدید به سایر خودروسازان را رد نمی‌کنند، هرچند اولویت‌شان تسلا خواهد بود.

تسلا در رویداد «روز باتری» در ماه سپتامبر 2020 از باتری 4680 پرده برداشت. ایلان ماسک در آن زمان گفته بود که تسلا با کمک این باتری و سایر پیشرفت‌های خود می‌تواند فروش خودروهای برقی 25 هزار دلاری را آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی