ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیش یخ زده استارلینک اسپیس ایکس
تکنولوژی

استارلینک به دنبال عرضه یک دیش جدید با مقاومت بالاتر در برابر گرما و سرما است

استارلینک اسپیس ایکس به دنبال عرضه دیش ماهواره‌ای جدیدی است که می‌تواند در محیط‌های گرم و سرد بیشتر دوام بیاورد. این شرکت اخیرا از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) مجوز خواسته تا بشقاب زمینی ثابت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

استارلینک اسپیس ایکس به دنبال عرضه دیش ماهواره‌ای جدیدی است که می‌تواند در محیط‌های گرم و سرد بیشتر دوام بیاورد. این شرکت اخیرا از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) مجوز خواسته تا بشقاب زمینی ثابت خود را روانه بازار کند.

به گزارش وب‌سایت PCMag، اسپیس ایکس با ثبت درخواستی از FCC خواسته تا مجوز پیاده‌سازی «ایستگاه‌های زمینی ثابت با عملکرد بالا» یا ترمینال‌های HP را صادر کند. در این درخواست آمده است: «مدل HP در مقایسه با سایر ترمینال‌های کاربری اسپیس ایکس که مجوز گرفته‌اند، طوری طراحی شده که در برابر محیط‌های ناملایم دوام بیاورد، برای مثال این ترمینال‌ها می‌توانند در دماهای بالاتر یا پایین‌تر کار کنند، دارای قابلیت ذوب برف و یخ‌ هستند و می‌توانند در مقابل تعداد بیشتری سیکل حرارتی دوام بیاورند.»

دیش جدید استارلینک اینترنت را به مناطق بیشتری می‌آورد

اسپیس ایکس می‌گوید FCC باید درخواست آن‌ها را تایید کند تا این شرکت بتواند سرویس‌دهی به مناطق چالش‌برانگیز را آغاز کند. این شرکت متعلق به ایلان ماسک می‌گوید: «صدور این مجوز به نفع مردم خواهد بود چون کلاس جدیدی از تجهیزات زمینی را برای سیستم ماهواره‌ای اسپیس ایکس فراهم می‌کند که دامنه دسترسی به سرویس‌های پهن‌باند را در سراسر ایالات متحده بهبود می‌دهد.»

دیش استارلینک اسپیس ایکس روی پشت بام

ترمینال‌های فعلی استارلینک با رسیدن به دمای 50 درجه سلسیوس خاموش می‌شوند. حالا اگرچه تحمل دمایی دقیق ترمینال‌های HP مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که مقاومت بیشتری داشته باشند. افزون بر این، نمی‌دانیم که این ترمینال‌های جدید فقط برای کسب و کارها در نظر گرفته شده یا در اختیار کاربران خانگی هم قرار داده می‌شود.

داده‌های موجود حاکی از عرضه این محصول برای انواع مختلف کاربران است، ولی تاکید بیشتری روی کاربران تجاری شده است. اسپیس ایکس می‌گوید: «خدمات اسپیس ایکس از طریق دو نسخه از این ترمینال‌ها ارائه می‌شود که فقط به لحاظ نرم‌افزار تعیین‌کننده حداکثر سیکل عملکرد با هم فرق دارند. این نرم‌افزار اطمینان می‌یابد که سیکل عملکرد بالاتر فقط در مناطقی اعمال شود که دسترسی عمومی به آن‌ها سخت است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی