ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمیسیون طرح صیانت
فناوری ایران

عضو کمیسیون طرح صیانت از جلسه اخیر انتقاد کرد: عدم اطلاع‌رسانی رسمی و با حضور اکثر موافقان

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت با بیان اینکه جلسه اخیر کمیسیون رسمی نبوده اظهار داشت تنها تعدادی از اعضا که اکثرا موافقین طرح بوده‌اند در آن حضور داشتند. به گفته وی این موضوع ناشی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت با بیان اینکه جلسه اخیر کمیسیون رسمی نبوده اظهار داشت تنها تعدادی از اعضا که اکثرا موافقین طرح بوده‌اند در آن حضور داشتند. به گفته وی این موضوع ناشی از عدم اطلاع‌رسانی جلسه در سامانه رسمی مجلس بوده است.

سیزدهمین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت سه شنبه هفته گذشته برگزار شد. این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شده بود، به گفته سخنگوی کمیسیون به بررسی نظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح صیانت اختصاص داشت:

«کارگروه تعیین شده با همکاری مرکز پژوهش‌ها به مدت 20 روز روی طرح جدید کار کرده است. جلسه بعدی کمیسیون نیز به بررسی طرح جدید با «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» است بحث و بررسی خواهد شد.»

اما «جلال رشیدی» نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت جلسه اخیر جلسه رسمی نبوده است؛ بلکه تعدادی از اعضا حضور داشتند: «جلسه در سامانه رسمی مجلس هم بارگذاری نشده بود و به موقع خبردار نشدیم و به همین دلیل در جلسه حضور نداشتم.»

او در ادامه افزود: «با پرس و جویی که از مباحث جلسه داشتم متوجه شدم که بیشتر موافقان در جلسه حضور داشتند و درباره اینکه مباحث مرکز پژوهش‌ها را چطور پیگیری کنند تبادل‌نظر کردند.»

عضو کمیسیون مشترک در پاسخ به این سوال که شنیده شده که انتقاداتی مبنی بر مغایرت طرح با قانون اساسی مطرح شده است، گفت:

«موضوع مغایرت با قانون اساسی مربوط به قبل است. یعنی قبل از اینکه طرح به کارگروه ویژه برود، موضوع مغایرت طرح با قانون اساسی را مطرح کردیم و در کمیسیون روی این موضوع تأکید داشتیم که طرح راهی کارگروه ویژه شد.»

او همچنین درباره گزارش کارگروه ویژه ابراز بی اطلاعی کرده و گفت هنوز آن را مطالعه نکرده است؛ از همین روی نمی‌تواند درباره تغییرات یا جزئیات آن اظهار نظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی