ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاناسونیک
تکنولوژی

پاناسونیک با فناوری جدیدی، هزینه سنسورهای دوربین را نصف می‌کند

پاناسونیک اعلام کرده که فناوری قالب‌گیری لنز مادون قرمز دور را برای تولید انبوه لنزهای انحنادار مادون قرمز دور توسعه داده که به طور کلی باعث بهبود عملکرد دوربین‌ها و حسگرها و کاهش هزینه لنزهای دوربین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

پاناسونیک اعلام کرده که فناوری قالب‌گیری لنز مادون قرمز دور را برای تولید انبوه لنزهای انحنادار مادون قرمز دور توسعه داده که به طور کلی باعث بهبود عملکرد دوربین‌ها و حسگرها و کاهش هزینه لنزهای دوربین می‌شود.

لنزهای جدید پاناسونیک از شیشه کالکوژنید ساخته شده‌اند که در مادون قرمز دور خصوصیت‌های فوق‌العاده‌ای برای انتقال یا تابش فراهم می‌کند.

پاناسونیک با جدیدترین روش قالب‌گیری شیشه و فناوری پردازش قالب خود، علاوه بر کاهش هزینه (تقریبا نصف در مقایسه با روش معمول این شرکت)، اکنون قادر خواهد بود تا انواع لنزها را ارائه کند. از جمله آن‌ها به لنز پراش اشاره شده که اولین لنز یکپارچه جهان با قاب ایزوله شده بدون استفاده از چسب است.

شرکت ژاپنی همچنین با دستیابی به تولید انبوه لنزهای انحنادار مادون قرمز دور با قیمت پایین و کیفیت بالا، قادر خواهد بود تا به گسترش و بهبود عملکرد ماژول‌های حسگر مادون قرمز دور کمک کند.

قابلیت‌های فناوری جدید پاناسونیک

پاناسونیک

از جمله قابلیت‌های فناوری جدید پاناسونیک می‌توان به تولید لنزهای کالکوژنید در اندازه‌های مختلف (از φ3 میلی‌متر تا φ40 میلی‌متر) با قیمت پایین اشاره کرد. همچنین به دلیل عدم استفاده از چسب در این فناوری، امکان تولید لنزهای یکپارچه با قاب بدون خطر آلودگی گاز را نیز فراهم می‌کند.

علاوه بر این، توسعه عدسی‌های یکپارچه با قاب از نوع ایزوله شده را امکان‌پذیر می‌کند که باعث بهبود عملکرد سنسورها می‌شود.

در حال حاضر، این شرکت سفارشات نمونه اولیه این فناوری را می‌پذیرد و فروش لنزهای انحنادار مادون قرمز دور با کارایی بالا و کم هزینه آن‌ها در آینده آغاز خواهد شد.

پاناسونیک در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که در سال‌های اخیر با وجود افزایش آگاهی نسبت به حفاظت محیط زیست، حسگرهای مادون قرمز دور با تشخیص گرما یا نظارت بر گرما نقش مهمی در مدیریت انرژی ایفا می‌کنند. با استفاده از فناوری، پاناسونیک قصد دارد تا به بهبود عملکرد ماژول مادون قرمز دور کمک کند که نیازهای برخی مشتریان را برآورده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی