ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیگیت شروع به فروش هارد دیسک‌های 22 ترابایتی کرد

شرکت سیگیت در جدیدترین کنفرانس مالی‌اش که با سهامداران داشته، از آغاز فروش هارد دیسک های 22 ترابایتی خبر داده که پرظرفیت‌ترین هارد دیسک‌های بازار محسوب می‌شوند و برای دستیابی به این ظرفیت بالا از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت سیگیت در جدیدترین کنفرانس مالی‌اش که با سهامداران داشته، از آغاز فروش هارد دیسک های 22 ترابایتی خبر داده که پرظرفیت‌ترین هارد دیسک‌های بازار محسوب می‌شوند و برای دستیابی به این ظرفیت بالا از فناوری SMR استفاده می‌کنند.

سیگیت گفته این هارد دیسک‌ها را در اختیار مشتریانی که می‌توانند این نوع هاردها را مدیریت کنند، قرار می‌دهد. این کمپانی همچنین می‌خواهد هزینه کلی ساخت هاردها را بهینه کند:

«استراتژی ما همچنین انعطاف‌پذیری و بهینه‌سازی بهتر هزینه‌های تولید در محصولات رایج‌مان را در پی دارد که در حال حاضر شامل مدل‌های 16 و 20 ترابایتی برای محصولات CMR و تا 22 ترابایتی برای برخی مشتریان با قابلیت‌های SMR می‌شود.»

هارد دیسک های 22 ترابایتی سیگیت برای دیتاسنترها

این هارد دیسک در اختیار برخی مشتریان قرار می‌گیرد، بخصوص کمپانی‌هایی که می‌خواهند به بالاترین ظرفیت در دیتاسنترها دست پیدا کنند و دارای نرم افزار مخصوص مدیریت این نوع HDDها هستند. از آنجایی که این نوع هارد دیسک در زمینه رونویسی دیتا عملکرد سریعی ندارد، برنامه‌های دیتاسنترها که از این نوع HDD استفاده می‌کنند، باید دیتا را به صورت متوالی و نه تصادفی بنویسند و همچنین کمترین تغییرات را داشته باشند تا عملکرد حفظ شود.

هارد دیسک های 22 ترابایتی سیگیت

این اولین باری نیست که سیگیت هاردهای با ظرفیت بالا را روانه بازار می‌کند. این کمپانی اواخر 2020 هارد دیسک های 20 ترابایتی Exos X20 را عرضه کرد. حالا سیگیت با فناوری SMR توانسته ظرفیت هارد دیسک خود را 10 درصد افزایش دهد. از آنجایی که امکان پیکربندی جداگانه HDD جدید سیگیت برای مشتریان مختلف (با توجه به عملکرد و توان موردنیاز) وجود دارد، اطلاعاتی از مشخصات این هارد دیسک نداریم.

اگر فکر می‌کنید 22 ترابایت بالاترین ظرفیت هارد دیسک‌ها خواهد بود، در اشتباهید چرا که سیگیت می‌خواهد تا سال 2030، HDDهای 100 ترابایتی را روانه بازار کند که البته مسلما برای مشتریان عادی کاربردی نخواهند داشت و برای مشتریان سازمانی مناسب خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی