ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک ربات تسلا
تکنولوژی

ایلان ماسک: ساخت ربات تسلا در سال 2022 از مدل جدید خودروها اهمیت بیشتری دارد

ایلان ماسک به دنبال انتشار گزارش عملکرد مالی تسلا در فصل چهارم 2021 گفت مهم‌ترین محصولی که این شرکت امسال تولید می‌کند، ربات تسلا است. ماسک مدعی شد ربات اپتیموس که در اولویتی بالاتر از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

ایلان ماسک به دنبال انتشار گزارش عملکرد مالی تسلا در فصل چهارم 2021 گفت مهم‌ترین محصولی که این شرکت امسال تولید می‌کند، ربات تسلا است. ماسک مدعی شد ربات اپتیموس که در اولویتی بالاتر از سایبرتراک و سایر محصولات این شرکت قرار گرفته، پتانسیل این را دارد که در بلندمدت به محصولی مهم‌تر از وسایل نقلیه تسلا تبدیل شود.

به گزارش CNBC، مدیرعامل تسلا در جلسه پرسش و پاسخی که پس از انتشار گزارش مالی این شرکت برگزار شد، گفت ربات انسان‌نمای این شرکت مهم‌تر از همه مدل‌های جدید خودروهای این شرکت از جمله سایبرتراک، سِمی و رودستر است.

ایلان ماسک اولین بار تابستان امسال از ساخت «تسلا بات» خبر داد. او ابراز امیدواری کرده بود که در سال 2022 نمونه اولیه‌ای از این ربات آماده شود. با این حال، ماسک هشدار داده بود که این محصول احتمالا هنوز درست عمل نخواهد کرد.

ربات تسلا

ربات تسلا می‌تواند اقتصاد را متحول کند

با وجود این که ربات تسلا ممکن است هرگز به عنوان یک محصول مصرفی به بازار نیاید، ولی موسس تسلا گفت اگر این ربات بتواند کارهایی را انجام دهد که در حال حاضر فقط توسط انسان‌ها قابل انجام است، می‌تواند اقتصاد را متحول کند. ماسک گفت: «اگر به اقتصاد فکر کنید، شالوده اقتصاد کارگران‌ هستند…اگر کمبود نیروی کار نداشته باشید، چه می‌شود؟ نمی‌دانم در آن صورت اصلا اقتصاد چه معنایی خواهد داشت. [ولی] اپتیموس به همین منظور می‌آید.»

پیشرفت‌های حوزه رباتیک به شرکت‌ها اجازه داده برخی از نیروی کار را با دستگاه‌ها جایگزین کنند، ولی محدودیت‌های فناوری‌های فعلی به گونه‌ای است که انجام بسیاری از کارها را نیازمند حضور کارگران می‌کند. از سوی دیگر مانور روی اپتیموس نمونه بارز خلقیات ایلان ماسک است. او همیشه دوست دارد از کار روی محصولات جذابی خبر بدهد که مدت‌ها تا عرضه آن‌ها زمان باقی مانده است.

مدیرعامل تسلا همچنین گفت این شرکت برای عرضه سایبرتراک در سال 2022 برنامه‌ای ندارد و فعلا روی خودرویی با برچسب قیمت 25 هزار دلاری کار نمی‌کند. ایلان ماسک کمبود جهانی تراشه را به عنوان یکی از موانع تولید مدل‌های جدید معرفی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

    پنج سال دیگه هم نمیاد

مطالب پیشنهادی