ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

کروم در اندروید با یک تاییدیه از بستن ناخواسته همه زبانه‌ها جلوگیری می‌کند

اگر از جمله افرادی هستید که معمولا زبانه‌های زیادی را روی مرورگرشان باز نگه می‌دارند، قابلیت جدید کروم اندروید برای شما ساخته شده است. این قابلیت نمی‌گذارد به‌صورت اتفاقی زبانه‌های مرورگر را ببندید و صفحات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اگر از جمله افرادی هستید که معمولا زبانه‌های زیادی را روی مرورگرشان باز نگه می‌دارند، قابلیت جدید کروم اندروید برای شما ساخته شده است. این قابلیت نمی‌گذارد به‌صورت اتفاقی زبانه‌های مرورگر را ببندید و صفحات وب مورد علاقه خود را از دست بدهید.

به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، گوگل کروم 100 در کانال قناری اندروید فلگ جدیدی را به بخش تنظیمات اضافه کرده که وقتی بخواهید به‌طور ناگهانی همه زبانه‌ها را ببندید، از شما تاییدیه می‌خواهد. با این ویژگی اگر به‌صورت ناخواسته روی گزینه بستن تمام زبانه‌ها بزنید، کروم مطمئن می‌شود که مایل به انجام چنین کاری هستید یا نه.

در نسخه دسکتاپ کروم، برای بستن همه زبانه‌ها کافیست پنجره‌ای که زبانه‌ها در آن قرار گرفته را ببندید. ولی در اندروید بستن تمام زبانه‌ها کمی دشوارتر است و اگر چنین کاری انجام شود این احتمال مطرح است که به‌صورت تصادفی این کار را کرده باشید.

این قابلیت هنوز به نسخه پایدار کروم اندروید نرسیده است

البته گفتنی است که بیلدهای کانال قناری معمولا ناپایدارند، بنابراین بهتر است منتظر انتشار نسخه بتا یا پایدار کروم بمانید. فعلا مشخص نیست که چقدر طول خواهد کشید تا این فلگ به تنظیمات نسخه اصلی کروم بیاید و آیا به شکل پیش‌فرض فعال خواهد بود یا نه. در واقع، اصلا معلوم نیست که این ویژگی سر از نسخه پایدار کروم در بیاورد، چون ممکن است در مراحل آزمایشی از فرآیند توسعه خارج شود.

با این حال، از آن‌جایی که این ویژگی آن‌چنان ویژگی بزرگی نیست و صرفا یک امکان احتیاطی محسوب می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به‌زودی آن را در نسخه‌های پایدار بعدی مرورگر گوگل در اندروید ببینیم.

اگر می‌خواهید همین حالا جدیدترین نسخه کروم قناری را امتحان کنید، می‌توانید به این صفحه در گوگل پلی مراجعه و اپلیکیشن مربوطه را نصب کنید. سپس در آدرس chrome://flags به دنبال فلگ Close all tabs modal dialog بگردید و این گزینه را فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی