ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا برای ثبت نام تجاری «هاپر» برای نسل بعدی GPUهای خود تلاش می‌کند

انویدیا به دنبال استفاده از نام «هاپر» (Hopper) برای نسل بعدی گرافیک خود است و این نام را به احترام «گریس هاپر»، دانشمند علوم رایانه‌ای و یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا انتخاب کرده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

انویدیا به دنبال استفاده از نام «هاپر» (Hopper) برای نسل بعدی گرافیک خود است و این نام را به احترام «گریس هاپر»، دانشمند علوم رایانه‌ای و یکی از اعضای نیروی دریایی آمریکا انتخاب کرده است. اما این کمپانی در ثبت این نام مشکل دارد چرا که شرکت «Dish Network» برای برخی محصولاتش از این نام استفاده می‌کند.

انویدیا اولین بار در سال 2020 خواستار ثبت نام Hopper برای GPUهای خود شد، اما Dish Network سال گذشته میلادی با چنین موضوعی مخالفت کرد. این کمپانی در آوریل 2021 نام تجاری مدنظر انویدیا را به چالش کشید و ادعا کرد که تلاش این سازنده GPU نام تجاری آن‌ها درباره خدمات مخابراتی را نقض می‌کند.

نام تجاری مدنظر انویدیا گسترده است و بخش‌های مختلفی را دربر می‌گیرد که برای مثال می‌توان به سرویس‌های مخابراتی هم اشاره کرد. در نام تجاری مدنظر انویدیا در بخش نرم افزار 54 بار با خدمات دیتا، 23 بار با هوش مصنوعی و 17 بار با گیمینگ روبه‌رو هستیم.

مذاکرات انویدیا و Dish Networks

از زمان شروع فرایند قانونی رسیدگی به این پرونده، هردو شرکت 5 بار خواستار توقف آن برای مذاکرات با یکدیگر شده‌اند تا به یک توافق برسند. درخواست تعلیق کنونی این شرکت‌ها در 22 فوریه منقضی می‌شود و اگر انویدیا به دنبال معرفی معماری هاپر در کنفرانس GTC 2022 باشد، به علت داشتن پرونده قضایی احتمالا نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

انویدیا

با توجه به اینکه دو سال از معرفی معماری Ampere می‌گذرد، انویدیا می‌خواهد معماری جدیدش را هرچه سریع‌تر معرفی کند، بنابراین احتمالا به مذاکرات فشرده با Dish Networks ادامه می‌دهد. از زمان معرفی Ampere تا به امروز، اینتل و AMD از معماری‌های جدیدی رونمایی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، Hopper روی کارهای سازمانی تمرکز می‌کند، درست مثل معماری قدیمی‌تر Volta.

اخیرا یکی از منابع دنیای فناوری اعلام کرده که انویدیا GH100 که مبتنی بر معماری هاپر خواهد بود، با ابعاد 1000 میلی‌متر مربع به بزرگترین تراشه گرافیکی تاریخ تبدیل می‌شود. انتظار می‌رود این تراشه دارای 288 SM (چندپردازنده جریانی) باشد که 2.6 برابر از پردازشگر گرافیکی GA100 مبتنی بر معماری GA100 بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی