ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دسترسی به وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا با مشکل مواجه شد؛ فیلترینگ یا اختلال؟

از ساعاتی پیش کاربران داخل ایران در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌دهند که دسترسی به وبسایت رسمی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای آنها بدون فیلترشکن امکان پذیر نیست. مشاهدات عینی دیجیاتو نیز نشان می‌دهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷

از ساعاتی پیش کاربران داخل ایران در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌دهند که دسترسی به وبسایت رسمی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای آنها بدون فیلترشکن امکان پذیر نیست. مشاهدات عینی دیجیاتو نیز نشان می‌دهد با ورود به این سایت هرچند به صفحه «پیوندها» هدایت نمی‌شوید اما بدون استفاده از فیلترشکن نیز نمی‌توانید از محتویات علمی آن بهره‌مند شوید.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری (به انگلیسی: Centers for Disease Control and Prevention) یا CDC یکی از آژانس‌های ایالات متحده آمریکا و تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آن است که به‌طور رسمی در سطح دولت فدرال ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد. این مرکز طی چند سال اخیر مقالات علمی متعددی پیرامون شیوع ویروس کرونا منتشر کرده و اخیرا نیز مطالب علمی معتبری درباره سویه جدید این ویروس یعنی امیکرون منتشر ساخته بود.

اختلال در سایت سازمان بهداشت آمریکا

از صبح امروز دسترسی به این وبسایت برای کاربران داخل ایران امکان پذیر نیست و هنوز مشخص نیست که این اشکال به خاطر اختلال اینترنتی است که طی روزهای اخیر در ایران تشدید پیدا کرده و یا این سایت به فیلترینگ دچار شده است.

رشد شیوع امیکرون در کشور

فیلتر شدن این سایت که جزو مراجع علمی معتبر در مبارزه با شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود و رفرنس قدرتمندی برای پزشکان و پژوهشگران در این زمینه است، توجیه چندانی ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارشناسان حوزه نیز نسبت به این اختلال انتقاد دارند.

اختلال در دسترسی به این سایت در حالی رخ می‌دهد که بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت، روزهای بحرانی در پیش است و شیوع امیکرون در ایران به سرعت در حال افزایش است و بر اساس آمارهای منتشر شده تعداد افراد مبتلا به این ویروس روز به روز در حال رشد است به طوری که برخی مراکز خواستار تعطیلی دو هفته‌ای کشور شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا با ارائه اطلاعات پیرامون بهداشت، جهت محافظت از بهداشت عمومی و سلامتی کار می‌کند و در این راه از وزارت بهداشت و سازمان‌های دیگر کمک می‌گیرد. این اداره عمدتاً بر پیشگیری از بیماری‌های عفونی، مسمومیت‌های غذایی، بهداشت محیط و ارتقا سلامت، در ایالات متحده و سراسر دنیا تمرکز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی