ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح ترافیک سال آینده گران‌تر
اخبار خودرو

طراح ترافیک تهران سال1401 حداقل ۳۰ درصد گران‌ می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین جزییات تغییر در اجرای طرح ترافیک 1401 را تشریح کرد که مطابق با آن طرح ترافیک تهران سال آینده ۳۰ درصد گران‌تر خواهد بود. محاسبه نحوه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین جزییات تغییر در اجرای طرح ترافیک 1401 را تشریح کرد که مطابق با آن طرح ترافیک تهران سال آینده ۳۰ درصد گران‌تر خواهد بود.

محاسبه نحوه عوارض طرح ترافیک به این شکل است که قیمت پایه‌ای وجود دارد. این قیمت پایه در سال جاری ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با ۳۰ درصد افزایش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

گفته می‌شود ضرایبی که در این قیمت پایه ضرب می‌شوند همچون ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد، ضریب آلایندگی برای سال آینده هیچ تغییری نداشته‌اند. ضریب زمان پرداخت نیز با توجه به تجربه‌های سال‌های اخیر و ناکارآمدی آن حذف شده است. عدم تغییر بعضی از پارامترهای مذکور به جهت حفظ ساختار کلی و جلوگیری از سردرگمی شهروندان صورت پذیرفته است.

براساس گفته‌های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآمد حاصل از گران‌تر شدن ۳۰ درصدی طرح ترافیک در سال آینده صرف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اجرایی شدن طرح‌های حمل و نقل ترافیکی و شبکه مترو خواهد شد.

شهرداری تهران امیدوار است که با وجود ضعف‌ها و نقاط اذیت‌کننده‌ای که طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا در طی چند سال اخیر داشته است بتواند سال آینده این طرح را بیشتر از پیش جلو برده و در راستای بهبود آن گام اساسی بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی